    From: Wojciech <w...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa zlecenie i okres wypowiedzenia.
    Date: Sat, 03 Aug 2002 01:12:18 +0200

    On Fri, 02 Aug 2002 20:34:14 +0200, Robert Jaroslawski wrote:

    > w umowie mam tylko zapis, ze za miesiac mam platne xxxx zl, bez podania
    > terminu w jakim to ma zostac wyplacone.

    kodeks cywilny mawia w takich wypadkach, ?e je?eli termin spe?nienia
    ?wiadczenia nie jest oznaczony ani nie wynika z w?a?ciwo?ci zobowi?zania,
    ?wiadczenie powinno byae spe?nione niezw?ocznie po wezwaniu d?u?nika do
    wykonania (art 455 k.c.)

    czyli naleza?oby gosiowi wys?aae pismo z wezwaniem aby zap?aci? kwot? xxxx
    w terminie do dnia .........., z zagro?eniem, ?e je?eli tego nie zrobi,
    to skierujesz spraw? na drog? post?powania s?dowego.
    termin powinien byae realny do wykonania (daj d?u?nikowi ze 14 dni)

    > Co robic w takiej sytuacji, majac na uwadze, ze umowy nie zmienie, w
    > pazdzerniku i tak tak pracowac nie bede, jak mnie nie zwolnia, to sam
    > odejde.

    Teoretycznie wezwaae do zap?aty, a po bezskutecznym up?ywie terminu
    wytoczyae proces,

    W praktyce oznacza to dochodzenie roszcze? w najlepszym wypadku przez
    par? miesi?cy, no i oczywi?cie trzeba bedzie najpierw zap?aciae op?aty
    s?dowe a pó 1/4 niej zaliczki komornicze (d?u?nik oczywi?cie b?dzie musia? je kiedy?
    tam zwróciae je?eli przegra
    proces).

    Najlepiej dogadaae si? z go?ciem, a je?eli kompletnie nie bedzie na to
    szans, to pozostanie niestety wielomiesi?czny proces.