  • 1. Data: 2008-01-15 08:22:57
    Temat: Umowa najmu mieszkania - wypowiedzenie
    Od: Sheen <zygres@SKA_SUJ_vp.pl>

    Czy umowę najmu mieszkania na czas nieokreślony właściciel (wynajmujący)
    może wypowiedzieć w każdym momencie i bez powodu? Ile wynosi okres
    wypowiedzenia?

    Czy bezpieczniej dla właściciela jest zawrzeć umowę na czas określony?

  • 2. Data: 2008-01-15 08:53:07
    Temat: Re: Umowa najmu mieszkania - wypowiedzenie
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Bezpieczniej tzw. najem okazjonalny.
    JaC

    -----

  • 3. Data: 2008-01-15 08:59:19
    Od: Sheen <zygres@SKA_SUJ_vp.pl>

    666 wrote:
    > Bezpieczniej tzw. najem okazjonalny.
    > JaC
    >

    > -----

    Więc w jaki sposób wypowiedzieć umowę na czas nieokreślony? Czy możliwe
    jest to tylko w przypadkach wymienionych w ustawie o ochronie praw
    lokatorów?

  • 4. Data: 2008-01-15 15:39:20
    Od: leon <l...@n...interia.pl>

    Dnia 15-01-2008 o 09:22:57 Sheen <zygres@SKA_SUJ_vp.pl> napisał(a):

> [...]
    > wypowiedzenia?
    >
    > Czy bezpieczniej dla właściciela jest zawrzeć umowę na czas określony?

    dobra praktyka jest umiesczanie w umowie zapisu, ze wypowiedzenie wyjamu
    wynosi 1 okres rozliczeniowy. z reguly wynosi on 1 miesiac.

    leon
    --
    "Jeżeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy błędne koło"
    - Łysa Śpiewaczka - EUGENE IONESCO

  • 5. Data: 2008-01-15 18:24:07
    Od: Sheen <zygres@SKA_SUJ_vp.pl>

    leon wrote:

    > dobra praktyka jest umiesczanie w umowie zapisu, ze wypowiedzenie wyjamu
    > wynosi 1 okres rozliczeniowy. z reguly wynosi on 1 miesiac.
    >
    > leon
    Mniejsza o okres wypowiedzenia. Chodzi o to, w jakich przypadkach można
    wypowiedzieć umowę na czas nieokreślony? Czy można to zrobić z powodu
    "widzimisię" właściciela?

  • 6. Data: 2008-01-15 21:39:24
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Sheen wrote:

    > Mniejsza o okres wypowiedzenia. Chodzi o to, w jakich przypadkach można
    > wypowiedzieć umowę na czas nieokreślony? Czy można to zrobić z powodu
    > "widzimisię" właściciela?

    Tak. Jak każdą umowę na czas nieokreślony. Jeżeli chcesz się przed tym
    zabezpieczyć, to albo zawierasz umowę na czas określony, albo
    zastrzegasz w umowie okres wypowiedzenia. Przy czym w przypadku najmu
    mieszkania jest jeszcze art. 688 KC.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 7. Data: 2008-01-16 13:39:48
    Od: "kuba " <j...@g...pl>

    Piotr Kubiak <p...@m...liamg> napisał(a):

> [...]
    > zabezpieczyć, to albo zawierasz umowę na czas określony, albo
    > zastrzegasz w umowie okres wypowiedzenia. Przy czym w przypadku najmu

    To możesz mi powiedzieć o czym mówią ust. 2-5 art. 11 ustawy o ochronie praw
    lokatorów?

    pozdrawiam
    kuba

  • 8. Data: 2008-01-16 16:24:31
    Od: leon <l...@n...interia.pl>

    Dnia 16-01-2008 o 14:39:48 kuba <j...@g...pl> napisał(a):

    > To możesz mi powiedzieć o czym mówią ust. 2-5 art. 11 ustawy o ochronie
    > praw
    > lokatorów?

    o lokalach gminnych lub innych jednostek zarzadu terytorialnego.
    nie odnosi sie do wlascicieli prywatnych. bo o takich raczej rozmawiamy.

    leon

  • 9. Data: 2008-01-16 18:16:24
    Od: "kuba " <j...@g...pl>

    leon <l...@n...interia.pl> napisał(a):

    > o lokalach gminnych lub innych jednostek zarzadu terytorialnego.
    > nie odnosi sie do wlascicieli prywatnych. bo o takich raczej rozmawiamy.

    Byłbym wdzięczny, gdybyś zacytował jakieś przepisy...Bo ja niestety nie mogę
    się ich doszukać.

    pozdrawiam

  • 10. Data: 2008-01-16 19:39:12
    Od: leon <l...@n...interia.pl>

    Dnia 16-01-2008 o 19:16:24 kuba <j...@g...pl> napisał(a):

    > Byłbym wdzięczny, gdybyś zacytował jakieś przepisy...Bo ja niestety nie
    > mogę
    > się ich doszukać.

    korekta doczytalem ust 2 artykulu 5, a mialo byc ust 2-5 art 11
    moj blad

    leon