  • 1. Data: 2008-09-15 08:24:53
    Temat: Umowa z właścicielem gruntu
    Od: Komuch <komuch@{NOSPAM}gmail.com>

    Witam,

    Potrzebuję poradzić się. Jest taka sytuacja, że kilka miesięcy temu
    podpisałem z nadleśnictwem (właścicielem gruntu) umowę na budowę pewnego
    obiektu. Umowa przewiduje opłatę roczną i w niej są zawarte punkty,
    które przewidują wyłączność (przez czas trwania umowy nie mogą nas
    usunąć, nikt inny nie może w tym miejscu postawić podobnego obiektu)

    Konkretnym obiektem jest lekki maszt aluminiowy, który został zgłoszony
    i zatwierdzony.
    Postawiony został na budynku, który jest własnością PGMu, który to
    dzierżawi teren od nadleśnictwa.

    Teraz wyszła taka sprawa, że inna firma, która robi wszystko żeby nas
    zniszczyć (szczególnie są to nieuczciwe zagrania) zaproponowała PGMowi
    opłatę za możliwość usadowienia takiego samego masztu oraz wyrzucenie
    nas z tamtego miejsca.

    Powiedzcie mi, czy to będzie zgodne z prawem, czy też w jakiś sposób
    umowa z właścicielem gruntu ma tutaj moc ?
    Wcześniej PGM dostał kopie umowy, co do której nie mieli żadnych
    wątpliwości.

    Nie ukrywam, że firma nasza poniosła spore koszty związane z tą
    inwestycją, usunięcie nas z tamtego miejsca może narazić firmę na spore
    straty finansowe i docelowo utratę możliwości świadczenia usług dla ok.
    90% dotychczasowych klientów, co oznacza koniec firmy...

    Z góry dzięki za porady.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-09-16 06:06:09
    Temat: Re: Umowa z właścicielem gruntu
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Komuch pisze:

    > Konkretnym obiektem jest lekki maszt aluminiowy, który został zgłoszony
    > i zatwierdzony.
    > Postawiony został na budynku, który jest własnością PGMu, który to
    > dzierżawi teren od nadleśnictwa.

    Generalnie jeśli maszt ma stać na budynku, to właściciel gruntu nie ma
    nic do tego. Budynek stanowi oddzielną nieruchomość i to PGM jest dla
    Ciebie stroną a nie nadleśnictwo.

    > Wcześniej PGM dostał kopie umowy, co do której nie mieli żadnych
    > wątpliwości.

    A jaka umowa łączy Ciebie z PGM-em ?

> [...]
    > straty finansowe i docelowo utratę możliwości świadczenia usług dla ok.
    > 90% dotychczasowych klientów, co oznacza koniec firmy...

    No cóż - wybacz szczerość, ale popełniłeś strategiczny błąd,
    rozpoczynając tak kosztowną inwestycję bez prawnego zabezpieczenia
    swojego interesu.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 3. Data: 2008-09-16 06:37:23
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 16 Sep 2008 08:06:09 +0200, Sebcio napisał(a):

    > Generalnie jeśli maszt ma stać na budynku, to właściciel gruntu nie ma
    > nic do tego. Budynek stanowi oddzielną nieruchomość i to PGM jest dla
    > Ciebie stroną a nie nadleśnictwo.

    To art. 48 kc już znieśli?

    Zapewne Komuch się myli i budynek wcale nie jest własnością PGM.

  • 4. Data: 2008-09-16 07:39:35
    Od: Komuch <komuch@{NOSPAM}gmail.com>

    jureq pisze:

    > To art. 48 kc już znieśli?
    >
    > Zapewne Komuch się myli i budynek wcale nie jest własnością PGM.

    Przeczytałem, ale jest jeszcze art. 49, a tak się składa że to ujęcie
    wody jest.

  • 5. Data: 2008-09-16 08:02:19
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    jureq pisze:

    > To art. 48 kc już znieśli?

    Nie, ale to co napisał Komuch brzmi niespójnie.

    > Zapewne Komuch się myli i budynek wcale nie jest własnością PGM.

    Tudzież budynek leży na wyodrębnionej działce. Tak czy inaczej,
    powinien udać się do Wydziału Ksiąg Wieczystych i uzyskać odpis księgi
    dla danej działki. Najszybsza i najtańsza metoda określenia stanu
    prawnego nieruchomości.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio