  • 1. Data: 2008-09-14 20:36:28
    Temat: umowa o prace na czas określony i aneks zmieniający ją w umowę na czas nie określony
    Od: Anna <a...@i...net>

    W obecnej chwili mam zawartą z pracodawcą umowę na czas określony od
    listopada 2007 - długi okres czasu, z dwutygodniowym wypowiedzeniem.

    Pracodawcy zależy na przedłużeniu okresu wypowiedzenia, mi wręcz odwrotnie.

    W związku z tym pracodawca proponuje podpisanie aneksu zmieniającego
    czas trwania umowy z określonego na nieokreślony.

    Jak będzie liczony okres wypowiedzenia w tym przypadku?

    Kodeks Pracy Art. 36. mówi:
    § 1. Okres wypowiedzenia umowy o pracę zawartej na czas nie określony
    jest uzależniony od okresu zatrudnienia u danego pracodawcy i wynosi:
    1) 2 tygodnie, jeżeli pracownik był zatrudniony krócej niż 6 miesięcy,
    2) 1 miesiąc, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 6 miesięcy,
    3) 3 miesiące, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 3 lata.

    Czy oznacza to, że z chwilą podpisania aneksu, okres wypowiedzenia
    wyniesie od razu 1 miesiąc? Rozwiązanie obecnej umowy na czas określony
    i podpisanie nowej na czas nieokreślony zmieni coś w tym zakresie?

    Pozdrawiam,
    Anna

  • 2. Data: 2008-09-14 21:17:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Anna wrote:
> [...]
    > 3) 3 miesiące, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 3 lata.
    >
    > Czy oznacza to, że z chwilą podpisania aneksu, okres wypowiedzenia

    wg mnie tak, bo nie ma nowej umowy, jest tylko aneks do juz istniejacej.

    Rozwiązanie obecnej umowy na czas określony
    > i podpisanie nowej na czas nieokreślony zmieni coś w tym zakresie?

    jezeli mysle poprawnie to tak. okres zatrudnienia liczylby sie "od dnia
    zatrudnienia". Chyba, ze gdzies jest jakis zapis mówiacy o ciaglosci
    zatrudnienia, gdy przerwa w zatrudnieniu jest krotsza niz...
    Cos takiego gdzies jest, ale raczej nie dotyczy tego przypadku.
    Dawno nie grzebalem w kodeksie pracy, bo mnie nie dotyczy.

  • 3. Data: 2008-09-15 05:41:27
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Anna pisze:
    > Czy oznacza to, że z chwilą podpisania aneksu, okres wypowiedzenia
    > wyniesie od razu 1 miesiąc?

    tak

    > Rozwiązanie obecnej umowy na czas określony
    > i podpisanie nowej na czas nieokreślony zmieni coś w tym zakresie?

    nie

    KG