  • 1. Data: 2008-09-15 08:48:17
    Temat: prowadzil wozek inwalidzki po pijaku
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    28,Prowadzil_po_pijanemu____wozek_inwalidzki_.html

    os. obcykane z prawem prosze o opinie.

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 2. Data: 2008-09-15 08:55:55
    Temat: Re: prowadzil wozek inwalidzki po pijaku
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 15 Sep 2008 10:48:17 +0200, SlawcioD napisał(a)
    w:<news:gal7gk$f3r$3@news.onet.pl>:

    W polskim prawie osoba na wózku inwalidzkim jest uważana za pieszego.

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 3. Data: 2008-09-15 09:42:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Szerr pisze:
    > Dnia Mon, 15 Sep 2008 10:48:17 +0200, SlawcioD napisał(a)
    > w:<news:gal7gk$f3r$3@news.onet.pl>:
    >
    > W polskim prawie osoba na wózku inwalidzkim jest uważana za pieszego.

    Dokładnie.

  • 4. Data: 2008-09-15 11:42:22
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "SlawcioD" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > os. obcykane z prawem prosze o opinie.

    jak dla mnie to jakas paranoja, jak mogli mu zakazac jezdzic wozkiem,
    rozumiem ze w takim razie zatrudnili mu np ludzi do robienia zakupow

  • 5. Data: 2008-09-15 13:34:42
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    szerszen pisze:

    > jak dla mnie to jakas paranoja, jak mogli mu zakazac jezdzic wozkiem,
    > rozumiem ze w takim razie zatrudnili mu np ludzi do robienia zakupow

    No właśnie - ja rozumiem że na wyspach czy też w USA mają czasami chore
    przepisy, ale jednak Niemcy to Europa. Wózek nie jest dla chorego
    pojazdem, lecz zastępuje mu nogi. Równie dobrze każdemu pijaczkowi
    możnaby więc zakazać chodzić przez cztery tygodnie...

    Z drugiej jednak strony może się okazać że wózek miał napęd elektryczny
    a biedny "Majkel" jechał do domu tą trasą jaką jechał autobus. Znaczy,
    ulicą.

    Nie raz już w gazetach pisano fakty odarte z pewnych okoliczności,
    które to czyniły owe fakty mało interesującymi. Niby nikt nie kłamie a
    jednak wymowa treści jest diametralnie różna...

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 6. Data: 2008-09-15 14:57:47
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    Sebcio pisze:

> [...]
    >
    > Z drugiej jednak strony może się okazać że wózek miał napęd
    > elektryczny a biedny "Majkel" jechał do domu tą trasą jaką jechał

    no i co z tego? przeciez to jego nogi - powinien dostac mandat za
    wluczenie sie po ulicy ale nie zakaz poruszania sie wozkiem...

    > Nie raz już w gazetach pisano fakty odarte z pewnych okoliczności,
    > które to czyniły owe fakty mało interesującymi. Niby nikt nie kłamie a
    > jednak wymowa treści jest diametralnie różna...

    mozliwe - ale zakaz uzywania wozka to absurd sam w sobie.
    to tak jak by niewidomemu zakaz uzywania psa przewodnika albo "bialej
    laski" zasadzic.

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 7. Data: 2008-09-15 15:27:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "SlawcioD" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80279,56441
    28,Prowadzil_po_pijanemu____wozek_inwalidzki_.html
    > os. obcykane z prawem prosze o opinie.

    Bo artykuł jest tak napisany, ze można tylko dywagować, o co chodziło tak
    naprawdę. Zacznijmy od tego, ze nie wiemy, czy skazano go za prowadzenie
    pojazdu pod wpływem (co wg polskiego prawa było by Bledem, ale nie znamy
    niemieckiego), czy po prostu za spowodowanie zagrożenia w ruchu poprzez
    jazdę przykładowo środkiem ulicy. nie wiemy, jakiego rodzaju był to wózek,
    bo trafiają się takie napędzane silnikiem i wyposażone w światła, które
    można by nazwać pojazdami mechanicznymi.

  • 8. Data: 2008-09-15 19:11:59
    Od: Heming <n...@n...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Dokładnie.

    Bardzo, ale to bardzo sie mylisz.

  • 9. Data: 2008-09-15 19:26:06
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 15 Sep 2008 21:11:59 +0200, Heming napisał(a)
    w:<news:gamc22$f3i$4@inews.gazeta.pl>:

    > Bardzo, ale to bardzo sie mylisz.

    Wyimek z ustawy:
    18) pieszy ? osobę znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą
    na niej robót lub czynności przewidzianych odrębnymi przepisami; za
    pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower,
    motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę
    poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat
    kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej;

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 10. Data: 2008-09-15 20:20:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Heming pisze:

    > Bardzo, ale to bardzo sie mylisz.

    A punkt 18 artykułu 2 ustawy "prawo o ruchu drogowym" łaskawie czytałeś?