  • 1. Data: 2005-08-19 14:33:16
    Temat: Umowa slowna
    Od: "adamcccp" <j...@i...sk>

    Witam uzytkownikow.

    mam prosbe o pomoc

    sprzedaje uslugi informatyczne inaczej rzecz biorac podlaczam do internetu
    w firmie, zdazylo mi sie kilka razy ze nie zostawilem umowy badz ne
    przyszedlem z nia pozniej do klienta. Klient byl zapozanwany zawsze prze ze
    mnie z warunkami umowy()platnosci regulamin itd.. -ustnie), glownie chodzi o
    okres rezygnacji 30 dni . Nadmienie to ze faktura lub paragon byly
    wystawiane i dana osoba placila przez ok rok czasu. Nagle dzwoni mi i mowi
    ze od jutra rezygnuje i nie ma zamiaru placic za 30 dni bo nie ma zadnej
    umowy na pismie. Slyszalem ze podobno umowa ustna tez obowiazuje tym
    berdziej ze dana osoba placila za internet a jeszcze jedno jak podalczam
    zawsze jestem z drugim pracownikiem. porsze o pomoc w tym temacie.
    oczywiscie dalem sobie spokoj z dana osoba chodzi na przyszlosc.

    z gory dziekuje za pomoc

  • 2. Data: 2005-08-19 15:13:33
    Temat: Re: Umowa slowna
    Od: "Jakub" <...@...com>

    Nie istnieje coś takiego jak umowa słowna - to zasada której powinneś się
    trzymać.

    Prawo przeiwduje istnienie takiej umowy, ale jak ja udowodnić.

    Słowo vs. Słowo - sąd musi zdecydować kto nie kłamie (bardzo trudne) i bez
    dyktafonu lepiej na to nie liczyć.

  • 3. Data: 2005-08-19 21:10:55
    Od: Harry <Harry_USUNTO_@_WYTNIJTO_poczta.neostrada.pl>

    adamcccp napisał(a):
> [...]
    > zawsze jestem z drugim pracownikiem. porsze o pomoc w tym temacie.
    > oczywiscie dalem sobie spokoj z dana osoba chodzi na przyszlosc.

    na tobie ciazy niestety udowodnienie, ze takowa umowa z postanowieniem
    "30 wypowiedzenia" faktycznie miala miejsce, po sadach bedziesz chodzil
    za jakies grosze??? odlacz go i po sprawie, a na drugi raz..wszystko na
    pismie ;)

  • 4. Data: 2005-08-19 23:22:35
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <de4qjo$dsl$1@nemesis.news.tpi.pl>, adamcccp wrote:
> [...]
    > zawsze jestem z drugim pracownikiem. porsze o pomoc w tym temacie.
    > oczywiscie dalem sobie spokoj z dana osoba chodzi na przyszlosc.

    Umowa ustna istnieje jak najbardziej, ale problem zwykle polega na tym jak
    jej treść udowodnić. Słowo twojego klienta warte jest tyle samo co twoje
    własne. Fakt takiej umowy mogą np. potwierdzić swiadkowie (ów drugi
    pracownik?). Nb. a w tej chwili nie ma pisemnego obowiązku zawierania tego
    typu umów (nie chce mi się teraz szukać)?

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2005-08-20 10:09:02
    Od: "adamcccp" <j...@i...sk>

    zgadzam sie z wami ze gra nie warta swieczki porsze tylko wziasc pod uwage
    ze u tresc umowy jest ogolnie dostepna na serwerze i klient placil
    systematycznie co miesiac za internet. sumujac umowa ustna zawarta przy
    swiadkach a na dodatek potwierdzona systematycznymi wplatami na konto nie
    jest tak samo egzekwowana jak pisemna?

  • 6. Data: 2005-08-20 10:26:55
    Od: "pissmejker" <p...@t...pl>

    Użytkownik "adamcccp" <j...@i...sk> napisał w wiadomości
> [...]
    > systematycznie co miesiac za internet. sumujac umowa ustna zawarta przy
    > swiadkach a na dodatek potwierdzona systematycznymi wplatami na konto nie

    jest
    poczytaj o czynnościach konkludentnych

  • 7. Data: 2005-08-20 19:53:05
    Od: "adamcccp" <j...@i...sk>