  • 1. Data: 2005-08-19 14:01:02
    Temat: uwarunkowana licencja na modyfikację dzieła
    Od: "Jakub" <...@...com>

    Dzieło to program komputerowy, dowolny program.

    Prawo Polskie:

    Jak wiadomo dzieło musi stanowić całość, więc fragment programu
    komputerowego nie może być chroniony jako dzieło (bynajmniej w przypadku
    programów komputerowych).

    To ma swoje plusy i minusy.

    Plusem jest to że przelewając prawa autorskie do programu jego fragmenty
    zostają moją własnością (bo liczy się dzieło jako całość i tylko do dzieła
    są przekazane prawa).

    Minusem jest to że w przypadku gdy przelewam prawo autorskie do modyfikacji,
    to musze udostępnić źródła waraz z fragmentem, który chcę chronić, bo nie
    można tutaj rozdzielać dzieła-programu na fragmenty. A w polskich warunkach
    to niestety sprawia, że powyższy plus jest tylko teorią.

    Teraz, jak uchronić taki fragment? Nie chce dawać do niego źródeł, a
    jednocześnie chce dać możliwość modyfikacji całości programu (chronione
    fragmenty są tylko pewnymi klockami , które można pominąć). Czy jest możliwe
    iż sprzedam prawa autorskie za wyjątkiem modyfikacji, którą z kolei obejmę
    licencją z obwarowaniem że tylko dane fragmenty są modyfikowalne? Czy
    niestety znów musi to być jedność dzieła (i licencja obejmie całość)?.