eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUmowa przyniesiona przez kuriera i niemożność jej przeczytania przed podpisaniem › Umowa przyniesiona przez kuriera i niemożność jej przeczytania przed podpisaniem
    Date: Sun, 12 Sep 2010 00:30:34 +0200
    From: Adrian <b...@b...brak>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Umowa przyniesiona przez kuriera i niemożność jej przeczytania przed
    podpisaniem

    Witam szanowne grono prawników :) Chcę opisać swoją przygodę która miała
    niejednokrotnie sytuację i może coś zasugerujecie. Otóż nauczony różnymi
    życiowymi sytuacjami (niestety przykrymi) zawsze czytam umowy od
    początku do końca. Rok temu TP S.A. telefonicznie zaoferowała mi
    promocyjny abonament do którego aby wstąpić konieczne jest oczywiście
    podpisanie umowy. Umowa taka została wysłana kurierem i w obecności
    niego należy ją podpisać. Gdy ją przyniósł powiedziałem że zanim
    podpiszę muszę ją przeczytać (na co kurier zrobił wielkie oczy) by
    wiedzieć co podpisuje albo niech mi ją zostawi ja odeślę. Kurier
    oznajmił że nie ma czasu (tutaj akurat go rozumiem) oraz że nie ma
    możliwości mi jej zostawienia. W takim razie podziękowałem. Za kilka dni
    dzwoni do mnie miła Pani z TP dla czego nie podpisałem umowy skoro
    wyraziłem chęć do skorzystania z promocji. Powiedziałem że zanim
    cokolwiek podpiszę potrzebuję przeczytać i zapytałem dla czego nie mogą
    przesłać umowy Pocztą Polską z kopertą zwrotną. Pani odpowiedziała że
    mają wewnętrzne procedury i umowy z usługami kurierskimi. Zapewniała
    mnie że podpisując umowę nie mam czego się obawiać a także wyśle mi taką
    umowę najpierw na adres e-mail bym mógł sobie ją przeczytać przed
    podpisaniem. Na co również się nie zgodziłem gdyż papier a wersja
    elektroniczna to co innego. Po wymianie zdań i naradzie Pani z "kimś"
    tam nagle znalazła się możliwość wysłania umowy Pocztą Polską. Za kilka
    dni ku memu zdziwieniu przyjechał kurier i powtórzyła się sytuacja z
    poprzedniej wizyty. Otrzymałem kolejny telefon a ja wyjaśniałem że to
    jakieś nieporozumienie gdyż inaczej się umawialiśmy. Dopiero po tej
    rozmowie w końcu umowę przyniósł listonosz z kopertą zwrotną i mogłem w
    niedzielne popołudnie zagłębić się w treść umowy.

    To pierwsza z sytuacji druga odbyła się miesiąc temu również z TP
    dotycząca przedłużenia umowy na neostradę która niemalże miała podobny
    zarys i skończyła się tak samo.

    Jak widzicie jest to sytuacja być może dla wielu śmieszna bo zapewne 99%
    polaków przy tego typu umowach z takich firm jak np. TP podpisuje w
    obecności kuriera i nie przejmuje się niczym co ona zawiera. Zdaję sobie
    sprawę, że gdyby każdy do tego podchodził w ten sam sposób wówczas
    kurier więcej by przesiedział u osoby czytającej umowy niż będąc w
    trasie i dostarczając przesyłki/umowy. Jak wspomniałem wyżej nauczony
    pewnymi sytuacjami zawsze czytam to co podpisuję. Co sądzicie czy tego
    typu zachowanie/czujność jest wskazana przy jakichkolwiek zawieranych
    umowach?