  • 1. Data: 2007-05-30 18:58:41
    Temat: Umowa przedwstępna przed aktem notarialnym
    Od: a22b <a...@n...ma.takiej.domeny.w.pl>

    Witam,

    Mam następujący problem. Chcę kupić mieszkanie, które niedawno zostało
    oddane do użytkowania (nowy blok). Sprzedający nie podpisał jeszcze
    umowy końcowej sprzedaży (czyli aktu notarialnego). Umowa przedwstępna
    sprzedającego z developerem ma formę cywilno-prawną.

    Moje pytanie: czy już teraz mogę podpisać ze sprzedającym umowę
    przedwstępną? - czyli czy notariusz bez problemu skonstruuje mi taką
    umowę, w której będzie mowa, że sprzedający zobowiązuje się sprzedać mi
    mieszkanie po swoim akcie notarialnym.

    Dodam jeszcze, że wiem o możliwości zrobienia cesji umowy przedwstępnej
    sprzedającego z developerem ale tego pytanie nie dotyczy :)

    Pozdrawiam,
    --
    a22b<m.o.n.k.e.y>gazeta.pl

  • 2. Data: 2007-05-30 19:15:39
    Temat: Re: Umowa przedwstępna przed aktem notarialnym
    Od: "PN" <k...@w...pl>

    Użytkownik "a22b" <a...@n...ma.takiej.domeny.w.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Dodam jeszcze, że wiem o możliwości zrobienia cesji umowy przedwstępnej
    > sprzedającego z developerem ale tego pytanie nie dotyczy :)

    Wydaje mi się że nie bo byłaby b to umowa pod warunkiem a tak nie wolno.

  • 3. Data: 2007-05-31 00:23:41
    Od: "ath" <a...@p...onet.pl>

    je pytanie: czy już teraz mogę podpisać ze sprzedającym umowę

    > Wydaje mi się że nie bo byłaby b to umowa pod warunkiem a tak nie wolno.

    A czy przewstępna umowa nie może być pod warunkiem? Vide rolne działki i ANR.

    Ath.

  • 4. Data: 2007-05-31 06:46:00
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Wed, 30 May 2007 20:58:41 +0200, a22b napisał(a):

> [...]
    > przedwstępną? - czyli czy notariusz bez problemu skonstruuje mi taką
    > umowę, w której będzie mowa, że sprzedający zobowiązuje się sprzedać mi

    Notariusz Ci nic nie zrobi, bo z jego punktu widzenia status prawny
    nieruchomości nie jest załatwiony (tamta umowa jest dotknięta pewnego
    rodzaju wadą).
    Sam byłbyś troszkę nieostrożny kupując nieruchomość od kogoś, kto jej po
    prostu nie ma jeszcze.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl || http://olgierd.wordpress.com

  • 5. Data: 2007-05-31 07:47:18
    Od: a22b <a...@n...ma.takiej.domeny.w.pl>

    Olgierd wrote:

> [...]
    > rodzaju wadą).
    > Sam byłbyś troszkę nieostrożny kupując nieruchomość od kogoś, kto jej po

    To samo można powiedzieć o ludziach, którzy kupują mieszkanie u
    developera. Umowa przedwstępna nie jest jeszcze umową kupna mieszkania
    ma tylko umożliwić mi "zaklepanie" mieszkania zadatkiem. Oczywiście
    powinien w niej znaleźć się warunek (zawierający jakiś nieprzekraczalny
    termin), że sprzedający zobowiązuje się do sprzedaży mieszkania po
    podpisaniu jego aktu notarialnego.

    Jak rozumiem kiedy sprzedający podpisze akt notarialny to stanie się
    pełnoprawnym właścicielem mieszkania i można je bezpiecznie kupować?

    Pozdrawiam,
    --
    a22b<m.o.n.k.e.y>gazeta.pl

  • 6. Data: 2007-05-31 07:47:19
    Od: "Anna S." <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    ath <a...@p...onet.pl> napisał(a):

    > je pytanie: czy już teraz mogę podpisać ze sprzedającym umowę

    > A czy przewstępna umowa nie może być pod warunkiem? Vide rolne działki i
    ANR.

    > Ath.

    .. czasami widać takie dokumenty o tytule: przedwstępna warunkowa umowa
    sprzedaży... troszke to zakręcone ale możliwe do realizacji: zobowiązuje
    strony do zawarcia umowy - najpierw warunkowej, jeżeli jest taka potrzeba a
    potem przeniesienia własności, po spełnieniu warunku:)
    ale w tym przypadku podpisanie jakiejkolwiek umowy jest bez sensu, bo (tak
    jak wypowiedź powyżej) on nie dysponuje jeszcze tym prawem.... i nikt nie
    zagwarantuje że kiedykolwiek będzie...
    pozdrawiam

  • 7. Data: 2007-05-31 10:26:29
    Od: "Deni" <d...@w...pl>

    > To samo można powiedzieć o ludziach, którzy kupują mieszkanie u
    > developera. Umowa przedwstępna nie jest jeszcze umową kupna mieszkania ma
    > tylko umożliwić mi "zaklepanie" mieszkania zadatkiem.

    Wszystko zalezy od tego jak umowa jest skonstruowana- nie kazda umowa
    przedwstepna z deweloperem jest umowa potencjalnie "niebezpieczna" dla
    kupujacego.
    Jestem zdania, ze umowy z deweloperami powinny byc zawierane w formie aktu
    notarialnego z wpisem roszczenia do KW, tym bardziej, ze cene sprzedazy
    zwykle placi sie na dlugo przed wybudowaniem lokalu.

    > Jak rozumiem kiedy sprzedający podpisze akt notarialny to stanie się
    > pełnoprawnym właścicielem mieszkania i można je bezpiecznie kupować?

    Bedzie wlascicielem lokalu, ale sprzedac go jeszcze nie moze.
    Powod jest prosty. Po akcie notarialnym nastepuje dopiero wydzielenie KW
    tego lokalu z KW macierzystej. Czyli notariusz po akcie notarialnym umowy
    sprzedazy wysyla do sadu wniosek o wydzielenie KW i wpis wlascicieli,
    dopiero gdy KW zostanie wydzielona i uzyska wlasny nr mieszkanie mozna bez
    problemow sprzedac. W zaleznosci od sadu, ktory bedzie to zalatwial- czyli
    polozenia nieruchomosci, zalozenie ksiegi wieczystej trwa od dwoch tygodni
    do poltora roku.

    Po akcie notarialnym (sprzedajacy-deweloper) to mozna conajwyzej podpisac
    umowe przedwstepna, ale to tez raczej sliska sprawa. niektorzy notariusze
    robia taka umowe, niektorzy mowia, ze ona nie zabezpiecza stron, a jeszcze
    inni, ze jest wrecz niezgodna z prawem.

    Pozdrawiam
    Deni