    From: "J.K." <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa przedwstępna- bank zwleka z kredytem
    Date: Fri, 24 Jun 2005 12:25:45 +0200

    Użytkownik "Dan" <j...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:d9gid1$e6k$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > tego
    >
    > To zalezy w jakiej formie zawarles umowe przedwstepna. Jesli w formie aktu
    > notarialnego, to sprzedawca moze skierowac pozew o wydanie wyroku
    > zastepujacego twoje oswiadczenie o zakupie nieruchomosci lokalowej. Wtedy
    > bedziesz musial zaplacic za to mieszkanie niezaleznie od tego czy
    > otrzymasz
    > kredyt , czy nie. Jesli zawarles w innej formie, to mozesz odpowiadac za
    > szkode jaka sprzedawca poniosl pzez to, ze nie zawarles umowy
    > przyzeczonej.
    >
    > Dan

    Zadatek nie odgrywa szczególnej roli w razie zgodnego rozwiązania umowy
    przez strony, jak również wtedy gdy niemożność wykonania umowy powstaje
    wskutek okoliczności, za które żadna ze stron nie odpowiada lub za które
    odpowiadają obydwie strony (art. 394 p2 kc).
    Najczęściej sprzedający (normalny) godzi się z okolicznościami
    utrudniającymi kupującemu
    finalizację transakcji i przedłuża termin. Moim zdanie powinien. Chyba że
    istnieją inne poważne okoliczności
    które narażą sprzedającego na straty.
    Aneks trzeba podpisać bo takie wymogi ma bank.