  • 1. Data: 2005-06-24 06:38:51
    Temat: Jak nie odpowiadać za dlugi męża
    Od: "MariolaK" <m...@w...pl>

    Witam
    Wcześniej pisałam o problemach mojej siostry z jej mężem. Ma duże zadłużenie
    w ZUS-ie i nieodpowiedzialny, nie martwi się nawet jak to spłacić.
    Proponowałam mu aby może pożyczyć i spłacić to a on nie chce nawet o tym
    rozmawiać.
    Mam już dosyć.
    Co mam zrobić abym ja i nasze dzieci nie musieli odpowiadac za jego długi.
    Nachodzi nas już komornik i ogląda nasz marny dobytek, który mamy głównie z
    mojej pensji bo mąż rzadko dokładał się do życia.
    Mieszkamy w wynajmowanym domku. A nasz dorobek to głównie kuchenka gazowa,
    lodówka, dvd,meble pokojowe, komputer dzieciaków, meble kuchenne jeszcze
    spłacane przez 10mies, samochód golf I
    Poradźcie mi co mam zrobić żeby nie czepiali się tego co mam i nie musiała
    odpowiadać za jego lekkomyślność i nieodpowiedzialność
    Dziękuję za wszelkie rady
    Pozdrawiam
    Mariola

  • 2. Data: 2005-06-24 06:47:42
    Temat: Re: Jak nie odpowiadać za dlugi męża
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    MariolaK napisał(a):

    > Wcześniej pisałam o problemach mojej siostry z jej mężem. Ma duże zadłużenie
    > w ZUS-ie i nieodpowiedzialny, nie martwi się nawet jak to spłacić.
    > Co mam zrobić abym ja i nasze dzieci nie musieli odpowiadac za jego długi.

    Jak możesz odpowiadać za długi męża swojej siostry?

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 3. Data: 2005-06-24 07:20:31
    Od: "MariolaK" <m...@w...pl>

    > Jak możesz odpowiadać za długi męża swojej siostry?

    Pisze w imieniu siostry i jak ona może nie odpowiadać za długi swojego męża.

  • 4. Data: 2005-06-24 07:29:26
    Od: "anna" <r...@p...fm>

    Rozdzielność majątkowa !
    Tyle że to od dnia jej podpisania.
    Musi to teżniestety podpisać mężuś

  • 5. Data: 2005-06-24 08:33:39
    Od: "MariolaK" <m...@w...pl>

    Użytkownik "anna" <r...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Rozdzielność majątkowa !
    > Tyle że to od dnia jej podpisania.
    > Musi to teżniestety podpisać mężuś

    Dziękuję za odp
    Czyli to co maja teraz moze zabrac komornik?
    A pozniejsze rzeczy po takiej rozdzielnosci jak udokumentowac ze to nie jego
    tylko siostry?
    Czyli tamten dług przed rozdzielnością beda musieli splacac razem?
    Jak zalatwia sie taka rozdzielnosc majatkowa?
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2005-06-24 12:29:22
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    MariolaK wrote:

> [...]
    > Czyli tamten dług przed rozdzielnością beda musieli splacac razem?
    > Jak zalatwia sie taka rozdzielnosc majatkowa?

    we dwójkę muszą iść do notariusza.
    Wcześniej zadzwonić i się umówić z notariuszem na konkretny termin.
    Koszt: około 500 zł.

    Gdyby mąż nie chciał to rozdzielność majątkową można wymusić sądownie.
    No i czas wówczas zacząć myślec o rozwodzie.

    Warto potem zbierać faktury, żeby w razie czego komornikowi pokazać, że
    kupione po dacie podpisania rozdzielności.
    I zlikwidować wszystkie wspólne konta w banku, oraz jeśli macie jakieś
    ubezpieczenia na życie typu Commercial Union, OFE, to zgłościć tam fakt
    rozdzielności, bo trzeba będzie wypełnić oświadczenie jak dzielić kasę
    dotychczasową.

  • 7. Data: 2005-06-24 14:02:34
    Od: "T.Zon" <z...@p...onet.pl>

    > Czyli to co maja teraz moze zabrac komornik?

    Tak. Z wylaczeniem :

    1) przedmioty urządzenia domowego, pościel, bielizna i ubranie codzienne,
    niezbędne dla dłużnika i będących na jego utrzymaniu członków jego rodziny, a
    także ubranie niezbędne do pełnienia służby lub wykonywania zawodu;
    2) zapasy żywności i opału niezbędne dla dłużnika i będących na jego
    utrzymaniu członków jego rodziny na okres jednego miesiąca;
    3) jedna krowa lub dwie kozy albo trzy owce potrzebne do wyżywienia dłużnika i
    będących na jego utrzymaniu członków jego rodziny wraz z zapasem paszy i
    ściółki do najbliższych zbiorów;
    4) narzędzia i inne przedmioty niezbędne do osobistej pracy zarobkowej
    dłużnika oraz surowce niezbędne dla niego do produkcji na okres jednego
    tygodnia, z wyłączeniem jednak pojazdów mechanicznych;
    5) u dłużnika pobierającego periodyczną stałą płacę - pieniądze w kwocie,
    która odpowiada nie podlegającej egzekucji części płacy za czas do najbliższego
    terminu wypłaty, a u dłużnika nie otrzymującego stałej płacy - pieniądze
    niezbędne dla niego i jego rodziny na utrzymanie przez dwa tygodnie;
    6) przedmioty niezbędne do nauki, papiery osobiste, odznaczenia i przedmioty
    służące do wykonywania praktyk religijnych oraz przedmioty codziennego użytku,
    które mogą być sprzedane tylko znacznie poniżej ich wartości, a dla dłużnika
    mają znaczną wartość użytkową.

    > A pozniejsze rzeczy po takiej rozdzielnosci jak udokumentowac ze to nie jego
    > tylko siostry?

    Reguluje to Kodeks Postępowania Cywilnego art 787. Moim zdaniem dalej moga byc
    klopoty. Pewne rozwiazanie to rozwod lub separacja.

    > Czyli tamten dług przed rozdzielnością beda musieli splacac razem?

    Jest gorzej. Komornik moze sciagac tylko od niej jesli np bedzie mial problemy
    z znalezieniem meza czy jego majatku.

    > Jak zalatwia sie taka rozdzielnosc majatkowa?

    Umowe spisuje sie u notariusza. Mozna w umowie wykazac co jest czyje.

    pozdrawiam
    Tomek

  • 8. Data: 2005-06-24 21:18:25
    Od: "Tomek" <k...@v...pl>

> [...]
    > z znalezieniem meza czy jego majatku.

    > Umowe spisuje sie u notariusza. Mozna w umowie wykazac co jest czyje.

    Odkąd pamiętam to te kozy zawsze tam były. A przeciez Gierek kazał zlikwidować
    wszystkie. Bo koza to taka wizytówka nędzarzy. Tomek