  • 1. Data: 2005-01-26 13:02:30
    Temat: Umowa - proszę o pomoc
    Od: Konrad <konradp@_removeit_o2.pl>

    Witam.
    Takie małe pytanko. Są sobie dwie firmy, X i Y. Podpisują umowę,
    paropunktową, w której firma X zobowiązuje się do płacenia firmie Y np.
    10% od dochodu z każdego sprzedanego jakiegoś tam produktu.
    Czy ta umowa, jakoś tak automatycznie, zobowiązuje firmę X do
    przedstawiania firmie Y jakichś dowodów na uzyskiwanie takich i siakich
    dochodów ze sprzedaży owego produktu? Czy, z punktu widzenia prawa,
    firma Y może domagać się wglądu do papierów firmy X, by dowiedzieć się
    jakież to dochody firma X uzyskała? No, po to by w końcu wypełnić
    warunki umowy, bo tam wyraźnie stoi "10 procent ze sprzedaży...".
    W umowie nic nie ma na temat owego wglądu ani nic na temat
    "udowadniania" iż firma X uzyskała taki a nie inny dochód. Czy jednak to
    nie następuje jakoś automatycznie?
    Firma Y jest z USA. A skonstruował ją prawnik, stąd moje obawy.
    --
    Konrad Papala
    www.konradp.com

  • 2. Data: 2005-01-26 13:07:49
    Temat: Re: Umowa - proszę o pomoc
    Od: Piotr Zdziechowiak <p...@s...zdziechowiak.pl>

    Konrad wrote:
    Czy, z punktu widzenia prawa,
    > firma Y może domagać się wglądu do papierów firmy X, by dowiedzieć się
    > jakież to dochody firma X uzyskała?

    Według mnie nie może. Jeśli nie macie powiązania (np. kapitałowego) to
    dokumenty potwierdzające wyskość sprzedaży są waszą sprawą (tajemnica
    handlowa) i jeśli umowa nie mówi o tym jak to ma być udowodnione, to muszą
    przyjąć na wiarę.

    ====
    Piotr Zdziechowiak

    Do budzenia mam żone. Nie po to tyle pieniedzy w nią
    wsadziłem, by mnie teraz jakies ustrojstwo dręczylo.
    piotr (at) zdziechowiak.pl
    [JID: mortar(at)chrome.pl] : [GG 298063]
    ====

  • 3. Data: 2005-01-26 14:25:49
    Od: Konrad <konradp@_removeit_o2.pl>

    Piotr Zdziechowiak wrote:

> [...]
    > dokumenty potwierdzające wyskość sprzedaży są waszą sprawą (tajemnica
    > handlowa) i jeśli umowa nie mówi o tym jak to ma być udowodnione, to

    Dzięki!

    --
    Konrad Papala
    www.konradp.com