  • 1. Data: 2009-09-27 22:55:44
    Temat: Umowa o pracę tymczasową na 1/2 etatu z dopełnieniem
    Od: RaD <r...@g...pl>

    Witam

    Jestem zatrudniony na 1/2 etatu w stawce godzinowej np. 10zł (żeby
    lepiej się liczyło). Pracować powinienem 5 dni w tygodniu po 6 godzin.
    Załóżmy, że tak będzie. To jest hipoteza. Po miesiącu mam prawo do 1/12
    części rocznej puli dni urlopowych czyli powiedzmy 2. Jeśli wykorzystam
    sobie np. chociaż 1 dzień (oczywiście już po miesiącu) to w rozliczeniu
    będę miał zapłacone 4-ry godziny czy też 6-ść bo tak wcześniej dzień w
    dzień pracowałem. Jak też się liczy zwolnienie lekarskie. Załóżmy, że
    krótkie (do 2 tygodni). Czy te stawki urlopowe czy też zwolnienia
    lekarskie uśrednia się względem poprzednich dni?

  • 2. Data: 2009-09-28 00:31:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    RaD pisze:
> [...]
    > Załóżmy, że tak będzie. To jest hipoteza. Po miesiącu mam prawo do 1/12
    > części rocznej puli dni urlopowych czyli powiedzmy 2. Jeśli wykorzystam

    Jest to dokładnie 2 dni, bez względu na staż pracy. W przypadku
    pracowników tymczasowych nie mówi się bowiem o rocznym wymiarze urlopu,
    tylko o dokładnie 2 dniach za każdy przepracowany miesiąc (za każdy
    miesiąc pozostawania do dyspozycji pracodawcy-użytkownika).

    > sobie np. chociaż 1 dzień (oczywiście już po miesiącu) to w rozliczeniu
    > będę miał zapłacone 4-ry godziny czy też 6-ść bo tak wcześniej dzień w
    > dzień pracowałem. Jak też się liczy zwolnienie lekarskie. Załóżmy, że

    Wynagrodzenie za jeden dzień urlopu wypoczynkowego lub ekwiwalent
    pieniężny za jeden dzień tego urlopu ustala się, dzieląc wynagrodzenie
    uzyskane przez pracownika tymczasowego w okresie wykonywania pracy
    tymczasowej przez liczbę dni pracy, za które to wynagrodzenie przysługiwało.

    > krótkie (do 2 tygodni). Czy te stawki urlopowe czy też zwolnienia
    > lekarskie uśrednia się względem poprzednich dni?

    Też.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-09-28 08:10:50
    Od: RaD <r...@g...pl>

    Dzięki. Super.

    Co do zwolnienia lekarskiego to pierwszy dzień zwolnienia nie jest
    płatny, a kolejne to 80%? Czy tak?

  • 4. Data: 2009-09-28 08:44:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    RaD pisze:
    > Dzięki. Super.
    >
    > Co do zwolnienia lekarskiego to pierwszy dzień zwolnienia nie jest
    > płatny, a kolejne to 80%? Czy tak?

    Z tego co pamiętam, to pierwszy dzień jest już płatny (okazało się,
    że dawano dużo zwolnień powyżej tygodnia, aby wszystkie dni były płatne,
    czyli de facto wypłata wynagrodzeń chorobowych zwiększyła się, a nie
    zmniejszyła), co do procentów, to już dokładnie nie pamiętam, bo nie
    pracowałem na etacie od lat, ale jest coś w tym rzędzie wielkości.

    --
    Liwiusz