  • 1. Data: 2009-09-27 20:07:54
    Temat: Firma po 2 latach - ZUS
    Od: "adam" <a...@w...pl>

    Witam,
    firma istnieje już 24 miesiące, idzie nowy miesiąc.
    Co w związku z tym (ZUS)?
    Czy trzeba iść zmienić coś, zgłosić?
    Czy od tego momentu będę już musiał płacić na fundusz pracy (firma
    jednoosobowa - tylko ja)?

  • 2. Data: 2009-09-27 20:10:27
    Temat: Re: Firma po 2 latach - ZUS
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    adam pisze:
> [...]
    > Co w związku z tym (ZUS)?
    > Czy trzeba iść zmienić coś, zgłosić?
    > Czy od tego momentu będę już musiał płacić na fundusz pracy (firma

    Wyrejestrować się ze starego kodu ubezpieczenia, zarejestrować się z
    nowym kodem (do 10. dnia miesiąca, kiedy nastąpiła zmiana). Następnie
    złożyć nową deklarację ZUS DRA (do 10. dnia kolejnego miesiąca).

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-09-27 20:27:44
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "adam" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Czy od tego momentu będę już musiał płacić na fundusz pracy (firma
    > jednoosobowa - tylko ja)?

    Oczywiscie. Co to ma do rzeczy, ze tylko Ty?
    Fundusz pracy placisz za siebie. Jak kogos zatrudnisz to bedziesz placil za
    pracownikow.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2009-09-27 20:43:24
    Od: "adam" <a...@w...pl>

> [...]
    >
    > Oczywiscie. Co to ma do rzeczy, ze tylko Ty?
    > Fundusz pracy placisz za siebie. Jak kogos zatrudnisz to bedziesz placil

    No tak, ale w "taryfie ulgowej" 2 lata nie musiałem płacić FP. Dlatego
    pytam.

  • 5. Data: 2009-09-27 21:36:05
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > No tak, ale w "taryfie ulgowej" 2 lata nie musiałem płacić FP. Dlatego
    > pytam.

    FP placisz, gdy podstawa wymiaru skladek jest rowna co najmniej minimalnemu
    wynagrodzeniu.
    W taryfie ulgowej miales podstawe 300 zl z groszami. Teraz bedziesz mial
    ponad 1900 zl.
    Tak samo jak zatrudnisz pracownika lub zleceniobiorce - jesli placisz mu
    brutto mniej niz najnizsze wynagrodzenie (w przypadku umowy o prace dzieje
    sie tak, gdy zatrudnisz go przy minimalnej stawce na mniej niz caly etat),
    to nie placisz za niego FP. Jesli wiecej - placisz.
    Osoba, za ktora placone jest w ciagu 18 miesiecy przez co najmniej 12
    miesiecy FP, nabywa prawo do zasilku dla bezrobotnych. czyli za rok - jak
    cos - mozesz pojsc na zasilek :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2009-09-29 09:10:30
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Sun, 27 Sep 2009 22:10:27 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Wyrejestrować się ze starego kodu ubezpieczenia, zarejestrować się z
    > nowym kodem (do 10. dnia miesiąca, kiedy nastąpiła zmiana).

    Zmieniłeś ustawę o SUS?
    Czas na zgłoszenie do SUS płatnika/ubezpieczonego to 7 (słownie: SIEDEM)
    dni od daty powstania obowiązku podlegania pod te ubezpieczenia. Skąd
    wytrzasnąłeś to "do 10 dnia...."?

  • 7. Data: 2009-09-29 09:16:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Herald pisze:

    > Zmieniłeś ustawę o SUS?
    > Czas na zgłoszenie do SUS płatnika/ubezpieczonego to 7 (słownie: SIEDEM)
    > dni od daty powstania obowiązku podlegania pod te ubezpieczenia. Skąd
    > wytrzasnąłeś to "do 10 dnia...."?

    pewnie poprzez błędną analogię z DRA.

    --
    Liwiusz