  • 1. Data: 2002-01-17 11:13:00
    Temat: Czy ustawa z dnia 7.10.1999 roku może być podstawą...?
    Od: "-=<<Bajbus>>=-" <k...@t...pl>

    Witajcie!!!

    No właśnie, czy ustawa z dnia 7.10.1999 roku może być podstawą do roszczenia
    wymiany sprzętu na nowy, gdy uszkodzenie powstało na skutek złej obsługi
    urządzenia,
    gdyż instrukcja obsługi nie była napisana po polsku?

    Pozdrawiam! Bajbus
    k...@t...pl | k...@p...onet.pl
    UIN 5140932; Gadu-Gadu 1400168

  • 2. Data: 2002-01-17 17:08:27
    Od: <m...@p...com>

> [...]
    > urządzenia,
    > gdyż instrukcja obsługi nie była napisana po polsku?

    Możan spróbowac budowac taka odpowiedzialnośc w oparciu o przepisy art. 566
    par.1 i 471 i nast k.c. Nalezy jednak wykazać, że sprzedawca ponosi
    odpowiedzialność za wadę. Możan próbować twierdzić, że skoro sprzedawca, mimo
    że wiedział, ze nie ma polskiej instrukcji, rzecz sprzedawał, to działał co
    najmniej niebdale (czyli ponosi winę). Cop innego, gdyby nie wiedział, że nie
    ma polskiej instrukcji - np sprzedaje coś opieczętowane opakowane i bez
    otwierania (co jest mało prawdopodobne).
    Co jakiś sąd by na to powiedział - nie wiem.
    moesz udac sie do swojego miejskiego/powiatowego rzecznikakonsumentów z prośbą
    o pomoc

    pzdr

    marek