  • 1. Data: 2005-07-20 15:35:50
    Temat: Prawo pracy...
    Od: Malroy <"borys[MEACULPA]"@gower.pl>

    Witajcie,

    Pewnie na grupie znajduje się parę osób, które PP mają w małym palcu,
    chciałbym uzyskać odpowiedź na jedno pytanie. Czy podpisując umowę o
    pracę na okres dwóch lat pracownik może tej pracy nie świadczyć, znaczy
    dostawać wynagrodzenie, mieć płacone wszystkie składki, itd... ale nie
    pracować, nie przychodzić do pracy i tej pracy nie świadczyć?

    Pozdrawiam
    Borys

  • 2. Data: 2005-07-20 16:36:59
    Temat: Re: Prawo pracy...
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    Malroy napisał(a):
> [...]
    > dostawać wynagrodzenie, mieć płacone wszystkie składki, itd... ale nie
    > pracować, nie przychodzić do pracy i tej pracy nie świadczyć?

    Nie.
    W praktyce nikt tego nie sprawdza, dopóki nie będą pobierane świadczenia
    z ZUS (poczytaj o odmowach wypłaty świadczeń związanych z urlopem
    macierzyńskim itp.).

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 3. Data: 2005-07-20 17:04:09
    Od: Malroy <"borys[MEACULPA]"@gower.pl>

    Beniamin wrote:

> [...]
    > W praktyce nikt tego nie sprawdza, dopóki nie będą pobierane świadczenia
    > z ZUS (poczytaj o odmowach wypłaty świadczeń związanych z urlopem

    Rozumiem, czyli podpisuję umowę o pracę i umawiam się z pracodawcą, że
    nie pracuję, nie przycodzę do pracy itd, ale z jego strony wszystko
    wygląda normalnie, płaci mi pewnsje, odprowadza za mnie składki.. Takie
    coś jest niezgodne z prawem? A jest jakiś zapis w KPP, że tak nie można?

    Pozdrawiam
    Borys

  • 4. Data: 2005-07-20 17:40:28
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Malroy napisał(a):

    > Takie coś jest niezgodne z prawem?

    Pewnie że jest to niezgodne z prawem bo umowa jest pozorna i jako taka
    jest nieważna (art. 83 kc).
    Rzeczywistą umową będzie tu darowizna z strony pracodawcy na twoją rzecz
    i będzie to zapewne odpowiednie wykroczenie/przestępstwo skarbowe -
    związane z unikaniem podatku od darowizny.
    Dodatkowo teoretycznie rzecz biorąc twój pracodawca popełni przestępstwo
    składając w ZUS dokumenty które będą świadczyć o tym, że pozostajesz w
    zatrudnieniu.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 5. Data: 2005-07-22 07:29:56
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Johnson wrote:

> [...]
    > pracodawca popełni przestępstwo składając w ZUS dokumenty które będą
    > świadczyć o tym, że pozostajesz w zatrudnieniu.

    Czyli trzeba jasno określić zakres obowiązków:
    "Dłubanie w nosie leżąc na kanapie" ;-)
    A na serio - co w takim razie z sytuacjami, wcale częstymi, kiedy
    pracodawca jest z pracownika niezadowolony, dyscyplinarnie zwolnić go
    nie może, daje mu wypowiedzenie z odpowiednim terminem, nie chce żeby
    mu bruździł, i płacąc mu, zwalnia go ze świadczenia pracy w okresie
    wypowiedzenia? Też nielegalne?

    --
    Pozdro
    Massai

  • 6. Data: 2005-07-22 08:05:44
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Massai napisał(a):

> [...]
    > nie może, daje mu wypowiedzenie z odpowiednim terminem, nie chce żeby
    > mu bruździł, i płacąc mu, zwalnia go ze świadczenia pracy w okresie

    To chyba co innego niż zatrudnienia fikcyjne od samego początku. To o
    czym piszesz przewiduje kodeks pracy.

  • 7. Data: 2005-07-22 11:10:15
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Johnson wrote:

    > To chyba co innego niż zatrudnienia fikcyjne od samego początku. To o
    > czym piszesz przewiduje kodeks pracy.

    Czyli - podpisuję umowę z dwuletnim terminem wypowiedzenia, po miesiącu
    wręczam wypowiedzenie, i zwalniam ze świadczenia pracy...
    Polak potrafi...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 8. Data: 2005-07-22 11:20:33
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Massai napisał(a):

    > Czyli - podpisuję umowę z dwuletnim terminem wypowiedzenia, po miesiącu
    > wręczam wypowiedzenie, i zwalniam ze świadczenia pracy...
    > Polak potrafi...

    I to będzie czynność pozorna ...