    From: ab <a...@i...wroc.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa o dzielo - 3 strony umowy
    Date: Tue, 21 Jun 2005 05:00:14 +0000 (UTC)
    Sender: ab58@radius

    > Jednak jesli B dostarcza materialy, które sa wykorzystywane
    > przez A w umowie o dzielo z F, to chyba najrozsadniej
    > bedzie, jesli A podpisze umowe z F, oraz osobna umowe z B
    > odnosnie rozliczenia z dostarczonych materiaoów.

    Tak tez myslalem, ale problemem jest sprawa honorarium. W przypadku glazurnika, jak w
    twoim przykladzie,
    to sie sprawdza, bo zaplata podwykonawcy jest jednorazowa. W mojej sprawie raczej
    nie, bo w jakis sposob
    osoba B powinna otrzymywac honorarium, na biezaco np. od sprzedanych egzemplarzy.
    Osoba A nie moze jej
    tego zapewnic, bo nie ma osobowosci prawnej, jest po prostu fizycznym czlowiekiem nie
    prowadzacym
    dzialalnosci gospodarczej. Nie moze dostarczyc PIT'a za rok itp. Za to wlaczenie
    takze osoby B do wspolnej,
    trojstronnej umowy zalatwiloby sprawe, bo rozliczajacym by byla firma F.