  • 1. Data: 2006-05-13 19:10:44
    Temat: Umowa na czas określony a ciąża?
    Od: "Athorgal" <a...@w...pl>

    Witam
    Mam pytanie bo na razie dwa ZUSy odpowiadają różnie i nie wiem jak postąpić

    Pracownica miała umowę na czas określony do 30.04.2006
    w tym czasie zaszła w ciąże i urodziła 1 ( pierwsze ) dziecko, była na
    macierzyńskim i dostała na swoją prośbę u. wychowawczy 2 letni,

    z dzniem 30.04.2006 umowa sie skończyła zostało do niej wysłane świadectwo
    pracy i tu sie zaczyna.....

    otóż przyszła do pracy 12.05.2006 z zaświadczeniem z datą z tego dnia że
    jest w 30 tygodniu ciąży z drugim dzieckiem
    ( wcześniej była w pracy po jakieś dokumenty wychodzi na to że byl to ok 3-4
    miesiąc ale nie powiedziała ani nie dostarczyła żadnego dokumentu o tym
    fakcie informującego )

    i mówi że jej powiedzieli w ZUSie że pracodawca ma obowiązek jej przedłużyć
    umowę do czasu rozwiązania
    ( ale chyba tak jest jeśli przyniesie zaświadczenie czy też jakąś informacje
    w czasie trwania stosunku pracy ? czy tak?0 )

    natomiast drugi ZUS pod który podlega pracodawca mówi że jest takie wyjście
    dla niej z korzyścią że jeśli ona dostarczy w ciągu miesiąca od końca umowy,
    do pracodawcy zwolnienie lekarskie to po wypełnieniu jakiegoś Zcoś tam przez
    pracodawcę ona dostanie zasiłek chorobowy potem macierzyński ( 2 dziecko to
    26 tyg ) a potem pośredniak i zasiłek wiec zyskać może z rok czyli dostawać
    pieniądze
    W ZUSie powiedzieli że pracownik jestchroniony przez 30 dni od końca umowy

    Czy ktoś z grupowiczów mógłby coś w tym temacie powiedzieć?

    Z góry dziekuje

    Pozdrawiam Adam

  • 2. Data: 2006-05-13 19:41:14
    Temat: Re: Umowa na czas określony a ciąża?
    Od: "Majkaa" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Athorgal" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > W ZUSie powiedzieli że pracownik jestchroniony przez 30 dni od końca umowy
    >
    > Czy ktoś z grupowiczów mógłby coś w tym temacie powiedzieć?

    Po zakończeniu pracy jeszcze przez 30 dni przysługuje ubezpieczenie
    społeczne.