    From: JACO <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Umowa (majątkowe prawa autorskie)
    Date: Mon, 18 Apr 2005 20:46:12 +0200
    Sender: j...@p...onet.pl@cu66.internetdsl.tpnet.pl

    Witam,
    Zaprojektowałem i zrobiłem skład i przygotowanie do druku katalogu
    turystycznego. Ustaliłem kwote za to wszystko i po miesiacu miałem w
    ręku gotowy katalog z drukarni.
    Gdy przyszedłem z fakturą do zleceniodawcy dostałem umowę o której
    przed wykonaniem zlecenia nie było mowy tj. przekazania praw.

    intryguje mnie kilka punktów które tu przytoczę:

    § 3
    Wszelkie projekty wykonane przez Pracownię, w tym również projekty
    wstępne wykonywane w ramach niniejszej umowy są oryginalnymi
    koncepcjami twórczymi i pozostają własnością Pracowni do momentu ich
    przekazaniu BH

    /czy mam to rozumieć jako przekazanie wszystkich projektów wstępnych
    czyli np: różnych wzorów okładek bo tych było ze 12 i np za rok
    wykorzystanie ich przez osoby 3-cie?/

    § 4
    1. Pracownia oświadcza, iż będą jej przysługiwać wszystkie autorskie
    prawa majątkowe do projektu (utworów) określonego w ust. 1. wraz z
    prawem do udzielania zgody na wykonywanie praw zależnych. Pracownia
    oświadcza, iż z dniem przyjęcia utworu przenosi na BH autorskie prawa
    majątkowe do utworu określonego w §1, prawa wykonywania oraz zezwalania
    na wykonywanie praw zależnych do tego utworu.

    /nie bardzo wiem co to prawa zależne/

    2. BH uzyskuje prawo do rozporządzania oraz wykorzystywania utworu na
    wszystkich, znanych w dniu podpisywania Umowy polach eksploatacji, a w
    szczególności:
    - w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu - wielokrotnego,
    nieograniczonego w czasie wytwarzanie określoną techniką egzemplarzy
    utworu, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego
    oraz techniką cyfrową;
    - w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór
    utrwalono wprowadzenie do obrotu w kraju i za granicą, użyczenie lub
    najem oryginału albo egzemplarzy;
    - w zakresie rozpowszechniania utworu w sposób - publiczne wykonanie,
    wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz nadawanie i reemitowanie, a
    także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć
    do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym;
    - wykorzystania w reklamie, promocji i marketingu, a w szczególności w
    Internecie

    /to jak by jasne - gotowy produkt na inncyh polach eksploatacji/

    4. Przeniesienie prawa następuje z chwilą przyjęcia utworu. Nie wymagana
    jest forma pisemna do sporządzenia oświadczenia o przyjęciu utworu. Na
    BH przechodzi również własność egzemplarza utworu.

    /jak pisałem katalog jest gotowy i odebrany/

    5. Wynagrodzenie określone w §8 obejmuje wszystkie pola eksploatacji.

    7. Pracownie ponosi odpowiedzialność za to, że projekt nie narusza
    jakichkolwiek praw osób trzecich, w szczególności praw autorskich lub
    praw z rejestracji znaków towarowych, wzorów przemysłowych i wzorów
    zdobniczych.

    to też widze kruczek - np zdjęcia do katalogu w 99% są przekazane
    przez biuro więc nie mam pewności czy biuro ma do nich prawa...

    no i na końcu czy nie powinienem sie domagać osobnej gratyfikacji
    za w/w prawa...

    bede wdzięczny za pomoc

    JACO