  • 1. Data: 2002-10-22 07:19:54
    Temat: Pytanie dot. kredytów mieszkaniowych spłacanych miesięcznie normatywem (czterdziestoletnich)
    Od: Rafi M <r...@p...com>

    Witam.
    Kupiłem mieszkanie obciążone kredytem czterdziestoletnim (zaciąganym
    przez spółdzielnię). Spłacam ten kredyt tzw. normatywem w wysokości ok.
    200 zł/mies. Powyższe wpłaty nie starczają nawet na pokrycie odsetek od
    kredytu. Przyrost odsetek rocznie to ok. 7 tyś. zł czyli kredyt nie
    maleje lecz rośnie. Gwarantem kredytu był budżet państwa.
    W tym momencie mam możliwość preferencyjnej spłaty kredytu (umażane jest
    70% odsetek w ciężar budżetu państwa). Czy warto spłacić ten kredyt
    jednorazowo na preferencyjnych zasadach, czy dalej spłacać normatywem i
    jeżeli tak, to co sie stanie pod koniec kredytu? Czy może zdarzyć się
    sytuacja, że będę zmuszony (w momencie zakończenia okresu spłaty
    kredytu) spłacić kredyt wraz z odsetkami, które urosły do bardzo dużej
    kwoty?
    Bardzo proszę o pomoc specjalistów.

    Pozdrawiam
    Rafał