    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa ?? a może nie ??
    Date: Thu, 29 Nov 2007 08:12:09 +0100

    Rafał wrote:
    [...]
> [...]
    > przypadku domeny mojafirma.pl zostal zachowany trzydziestodniowy termin
    > wypowiedzenia okreslony w regulaminie. Dla domeny mojafirma.com.pl oraz
    > serwera okresem rozliczeniowym jest 16 grudnia, w zwiazku z czym
    > rezygnacja z tych uslug powinna wplynac najpozniej w dniu 16 listopada.
    > Okres wypowiedzenia nie zostal w tym przypadku zachowany, w zwiazku z czym
    > Panstwa rezygnacja z serwera i domeny mojafirma.com.pl nie moze zostac
    > uznana /koniec cytatu/
    >
    > W związku z całą sprawą mam następujące pytania:
    > 1. Czy to co ta firma robi jest zgodne z prawem?

    Tak (prawie... o czym niżej).

    > 2. Data wypowiedzenia która jest respektowana przez prawo - data nadania
    > czy data wpływu (ZUS, US, wszystkie znane mi urzędy respektują datę
    > nadania)

    ZUS, US są urzędami a ta firma nie.

    > 3. Jak najszybciej i najprościej rozwiązać tą umowę (wiem że są
    > różne rodzaje umów ale tej za bardzo nie potrafię sprecyzować)

    Wydaje mi się, że wystarczy zapłacić, a skoro wypowiedziałeś umowę, to to
    będzie ostatnie przedłużenie. Bo nie ulega wątpliwości że wypowiedzenie
    które dostarczyłeś 22 listopada jest wcześniej niż miesiąc przed 16 grudnia
    2008 r.

    Tutaj ta firma nie ma prawa IMHO "nie uznać rezygnacji" (w sumie to zależy
    co tam w wypowiedzeniu napisałeś) - powinni to potraktować jako rezygnację
    z przedłużenia które nastąpiłoby 16 grudnia 2008. Ale żeby nie kopać się z
    koniem, dla spokojnego snu wysłałbym takie wypowiedzenie jeszcze raz :)

    p. m.