    From: "Rafał" <D...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Umowa ?? a może nie ??
    Date: Thu, 29 Nov 2007 07:55:21 +0100

    Witam wszystkich serdecznie!

    Mam problem posiadam domenę np. mojafirma.pl zarejstrowaną w firmie XXX oraz
    mam w tej firmie opłaconą usługę hostingu. Problem jest taki iż nie mam
    podpisanej żadnej umowy z tą firmą. Firma ta nie posiada żadnego
    zaakceptowanego przezemnie regulaminu świadczenia usług. Jednakowoż w 2005
    wykupiłem w tej firmie hosting i domenę, w jej regulaminie na stronie
    internetowej jest napisane

    /cytuję.../
    Aktywowanie lub uiszczenie opłaty dotyczącej dowolnej usługi oferowanej
    przez firme XXX sp. z o.o., w tym przeniesienie obsługi administracyjnej i
    technicznej do firmy XXX sp. z o.o. jest traktowane jako pełna i
    bezwarunkowa akceptacja niniejszego Regulaminu.
    /koniec cytatu/

    Starałem się wypowiedzieć umowę (tylko jaką jak nie mam żadnej) W
    regulaminie jest napisane że wypowiedzenie usług można zrobić na miesiąc
    przed końcem upływu okresu rozliczeniowego, u mnie ten okres kończy się 16
    grudnia więc wysłałem wypowiedzenie listem poleconym 16 listopada, 22
    listopada otrzymałem odpowiedź:

    /cytuję.../
    W dniu dzisiejszym, tj. 22.11. 2007 wplynela do nas Panstwa rezygnacja z
    domen mojafirma.pl i mojafirma.com.pl oraz serwera. Informuje, ze tylko w
    przypadku domeny mojafirma.pl zostal zachowany trzydziestodniowy termin
    wypowiedzenia okreslony w regulaminie. Dla domeny mojafirma.com.pl oraz
    serwera okresem rozliczeniowym jest 16 grudnia, w zwiazku z czym rezygnacja
    z tych uslug powinna wplynac najpozniej w dniu 16 listopada. Okres
    wypowiedzenia nie zostal w tym przypadku zachowany, w zwiazku z czym Panstwa
    rezygnacja z serwera i domeny mojafirma.com.pl nie moze zostac uznana
    /koniec cytatu/

    W związku z całą sprawą mam następujące pytania:
    1. Czy to co ta firma robi jest zgodne z prawem?
    2. Data wypowiedzenia która jest respektowana przez prawo - data nadania czy
    data wpływu (ZUS, US, wszystkie znane mi urzędy respektują datę nadania)
    3. Jak najszybciej i najprościej rozwiązać tą umowę (wiem że są różne
    rodzaje umów ale tej za bardzo nie potrafię sprecyzować)

    Dziękuję z góry za wszelkie odpowiedzi
    najlepiej poparte paragrafami jeśli to jest możliwe
    pozdrawiam
    --
    Rafał Najder
    tel. 503-052-464