    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 20 Jan 2012 12:07:50 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Umorzona sprawa - co dalej?

    On Thu, 19 Jan 2012, PMG wrote:

> [...]
    > 4) Od wodociągów przychodzi "ostre" pismo wzywające nas do zawarcia umowy.
    > Dzwonię i wyjaśniam jak jest: nie mamy tytułu prawnego-a tego wymagają
    > wodociągi- bo trwa sprawa spadkowa i w zasadzie nikt nie ma. Pani mówi spoko,
    > jak się zakończy do mamy dostarczyć i po sprawie.
    > 5) Następuje kontrola z wodociągów w asyście policji. Stwierdzają, że
    > odprowadzamy ścieki i że nie mamy umowy.
    > 6) Jestem wezwany na policję i zarzut brzmi że: "wspólnie i w porozumieniu z
    > [imię i nazwisko mojej żony] bezumownie odprowadzam ścieki do kanalizacji".

    Mi się nasuwa kilka pytań, a pierwsze jest takie: jaki czyn karalny
    Wam zarzucono?
    Przecież bezumowność "sama w sobie" jeszcze karalna nie jest, musi
    istnieć zakaz który przekroczyliście.

    > 9) Dzisiaj przychodzi pismo z wodociągów jak z p.4 toteż zapytałem.

    IMVHO Michał Jankowski wrzucił najlepszą propozycję, przy czym
    jakby Ci się chciało, to wcale nie musisz ich "uświadamiać"
    ustawą, lecz odesłać im *żądanie* podpisania umowy.
    Niech oni odmówią :P, na piśmie.

    pzdr, Gotfryd