    From: Endruz <e...@n...yahoo.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ulgi kombatanckie
    Date: Fri, 10 Sep 2004 19:25:55 +0200

    Marcin Wasilewski wrote:
    > Dla mnie kombatant to tez, ktos kto walczyl za kraj, a nie siedzial w
    > obozie bo znalazl sie np. w niewlasciwym miejscu w niewlasciwym czasie.

    Zgadzam sie calkowicie, tylko wg obecnych przepisow osoby przebywajace w
    obozach nie sa juz tymi samymi kombatantami, co osoby walczace. Tyle
    wynikalo z mojej rozmowy z pania z ZUSu, dlatego szukam zrodel na ten
    temat. Do tej pory byla to jedna grupa ludzi.

    > Taka osoba powinna raczej dostac odszkodowanie od rzadu niemieckiego, bo
    > w czym zawinila Polska, ze ta osoba tam sie znalazla?

    Odszkodowania jak najbardziej - rzad polski w tej kwestii tez pokazal co
    potrafi, osoby te dostaly tylko czesc tego co moglyby dostac, glownie
    przez nieudolnosc polskiego rzadu - byla o tym mowa w prasie i mediach
    jeszcze nie tak dawno temu ...

    > Popieral bym dla takich osób np. znizki na leki, bo wiadomo jak takie
    > "wczasy" wplywaja na zdrowie. Ale ubezpieczenia... no bez jaj.... pózniej
    > sie dziwic, ze ze wszystkiego l?pia kupe podatków i innych obciazen a
    > pieniedzy w budzecie jak nie bylo tak nie ma.

    Mysle, ze to zly przyklad - to ze nie ma pieniedzy w budzecie i podatki
    rosna bynajmniej nie wynika z tego, ze do tej pory kombatanci mieli
    znizki na abonament tel. czy tez znizki na ubezpieczenie samochodu, a
    takze ze nie musza placic abonamentu rtv. Jeden mniej ambitny "przekret"
    w tym panstwie by wystarczyl na sfinansowanie tych ulg, tym bardziej ze
    grupa kombatantow wojennych jest coraz mniejsza. Akurat znizka na
    ubezpieczenie samochodu w moim mniemaniu wiaze sie posrednio z
    ulatwieniem przemieszczania sie takiej osobie, dlatego tez nie musza
    placic np. za przejazdy MPK - moze sie to wiazac rowniez ze zdrowiem i
    niesc podobna pomoc co refundacja lekow.
    Jedyne co, to logiczne by bylo sprawdzenie, czy taka osoba ma w ogole
    prawo jazdy :)
    Ale to tylko moje zdanie.

    Pozdrawiam,
    Andrzej