  • 71. Data: 2010-02-18 15:43:30
    Temat: Re: Uciążliwi sąsiedzi w bloku :(
    Od: GK <g...@g...pl>

    gacek pisze:

    > Wiesz, to mało legalne, ale superglue w zamku też potrafi trochę krwi
    > napsuć. Kosztuje 5 złotych, szansa na wykrycie sprawcy niemal zerowa, a
    > i własciciel przyjedzie, i pomyśli co mu się opłaca.
    >

    > gacek

    Jak są korki od mieszkania na tablicy w piwnicy to odkręcenie
    odpowiedniego korka wygłusza muzykę na dłuższy czas ;-)
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 72. Data: 2010-02-18 15:48:18
    Od: GK <g...@g...pl>

    Nieco wkurzony pisze:

    > Fakt: jeśli tego jeszcze nie spróbowaliście, to - oprócz policji - za każdym
    > razem dzwońcie do właściciela mieszkania, żeby zrobił tam porządek. Jeśli
    > będzie się ociągał - możecie mu zagrozić wysłaniem pisma do spółdzielni ze
    > skargą, że ściąga kłopotliwych lokatorów. Po kilku takich skargach - o ile
    > wiem - wynajmujący może wręcz zostać pozbawiony prawa do lokalu, i grozi mu
    > "lokal zastępczy" (jakieś baraki pod miastem), a tam już nikt u niego
    > wynajmować nie będzie. Więc jest jakaś nadzieja, że zrobi ze studentami
> [...]

    A ciekawe czy właściciel mieszkania wynajmuje je legalnie...
    Jak nie, to jedna rozmowa powinna załatwić sprawę. Będzie się bał
    kłopotów i pozbędzie się kłopotliwych lokatorów.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 73. Data: 2010-02-19 07:55:21
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Rozumowanie jest słuszne, ma tylko jedna lukę: podatek *i tak* się
    > należy. A "atak" szedł nie w stronę ustalenia stosunku najmu,
    > lecz ustalenia co z podatkiem :)

    a i owszem, pytanie jak dlugo trwa sytuacja, podatek w przypadku ryczaltu
    placi sie co miesiac, a pit rozlicza raz w roku, nie wiem jak jest, w
    przypadku opodatkowania na zasadach ogolnych

    > się w tzw. "kwocie wolnej", skoro to kilka osób, co faktu niewykazania
    > przychodu na PIT nie zmienia i mandat przysługuje).

    no wiec wlasnie, pit masz raz do roku, wiec na chwile obecna nic nie
    wykazesz

  • 74. Data: 2010-02-19 08:47:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Feb 2010, szerszen wrote:

    > a i owszem, pytanie jak dlugo trwa sytuacja, podatek w przypadku ryczaltu
    > placi sie co miesiac, a pit rozlicza raz w roku, nie wiem jak jest, w
    > przypadku opodatkowania na zasadach ogolnych

    Zaliczka co miesiąc w przypadku najmu, ale rzeczywiście "nieodpłatnych
    świadczeń" się zasadniczo (nie licząc DG itp) AFAIR nie zaliczkuje,
    więc:

    > no wiec wlasnie, pit masz raz do roku, wiec na chwile obecna nic nie wykazesz

    ...to prawda.

    pzdr, Gotfryd