    From: "Ewa_W" <e...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Uciazliwe sasiedztwo?
    Date: Sun, 3 Feb 2002 10:57:40 +0100

    Witam,

    Watek uciazliwych sasiadow w mieszkaniu w bloku juz czytalam gdzies. Ale
    moja sprawa wyglada akurat odwrotnie.
    Tzn. moja mama ma mieszkanie i bardzo "wrazliwa" sasiadke pietro wyzej.
    I ta sasiadka ma kogos znajomego w administracji spoldzielni. Kilka lat
    temu - jak kupilysmy to mieszkanie - okazalo sie, ze "wisi na nim" wyrok
    sadowy zdjecia krat balkonowych (nie kupilybysmy mieszkania na parterze bez
    krat). Podczas naszego urlopu spoldzielnia zdemontowala kraty - bez naszej
    obecnosci.
    Teraz natomiast dostajemy pisma ze spoldzielni, ze sasiadce z gory
    przeszkadzaja "noce" rozmowy i spuszczanie wody w toalecie. Jesli to sie nie
    zmieni, usuna moja mame ze spoldzielni - tak brzmi grozba. Jak to sie ma do
    wlasnosciowego prawa lokatorskiego? Dodam, ze jak tam mieszkalam, takze
    slyszlam rozmowy u niej w mieszkaniu i sikanie (!), ale pogodzilam sie z tym
    faktem - tak budowalo sie bloki (wspolne przewody kominowe, wielka plyta).

    Co mamy z tym zrobic, tzn. jakie moja mama ma prawa jako wlascicielka
    mieszkania? Troche jestesmy tym pisem zaskoczone. Inni sasiedzi nie
    zglaszaja problemu.

    Pozdrawiam
    Ewa