  • 1. Data: 2008-08-14 09:18:34
    Temat: Ubiór w miejscu pracy
    Od: a889 <a...@w...pl>

    Mam pytanie od speców z zakresu prawa pracy. Sytuacja jest następująca
    - pracodawca określił w rozporządzeniu warunki, jakim ma podlegać
    ubiór pracowników (dla mężczyzn garnitury). Nie ma na ten temat nic w
    regulaminie pracy. Pracownicy, którzy próbują nie stosować się do tego
    zarządzenia, są straszeni pozbawieniem premii regulaminowej (25%
    wynagrodzenia podstawowego).

    Pytanie - czy pracodawca może zabrać premię za niestosowny ubiór?

  • 2. Data: 2008-08-14 10:58:34
    Temat: Re: Ubiór w miejscu pracy
    Od: Gabriel'Varius' <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik a889 napisał:

> [...]
    > wynagrodzenia podstawowego).
    >
    > Pytanie - czy pracodawca może zabrać premię za niestosowny ubiór?
    Wedlug mnie nie moze pozbawic premi jesli sam nie zapewni
    odpowiedniego/wymaganego ubioru swoim pracownikom (marynarka lub kasa na
    nia) ale moze uprzykrzyc tak zycie, ze sam sie zwolnisz
    Skoro pracodawca wymaga ubioru to niech sam zakupi pracownikom wymagany
    ubior lub niech da na niego pieniadze jako dodatek do wyplaty. Jesli
    nakaze do pracy przychodzic kazdego dnia miesiaca w innym kolorze
    koszuli, garnituru oraz karwatu wedlug rozpiski to tez sobie kazdy ma
    kupic kupic 30 koszul a do tego 30 marynarek i krawatow bo jak nie to mu
    zabiora premie lub zwolnia
    p.s. - jesli sie myle to prosze sprostowac
    pozdrawiam

    --
    ----------> www.varius.jawnet.pl <----------
    Oskar Wilde

  • 3. Data: 2008-08-14 13:11:36
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    a889 pisze:

    > Pytanie - czy pracodawca może zabrać premię za niestosowny ubiór?

    jeśli premia jest, jak twierdzisz regulaminowa, to jej reduktory - czyli
    okoliczności które uzasadniają obniżenie lub pozbawienie premii są w
    trym regulaminie premiowania.

    --
    @2008 Johnson
    Imperare sibi maximum est imperium