  • 1. Data: 2002-12-06 16:08:22
    Temat: Ubezwłasnowolnienie a zobowiązania - pilne
    Od: b...@p...onet.pl

    Czy przedstawiciel osoby ubezwłasnowolnionej odpowiada za zobowiązania powstałe przed
    ubezwł. tej osoby?

    Czy mógłby mi ktoś podać wzór wniosku o ubezwłasnowolnienie?
    Dzięki z góry!

    Bartek

  • 2. Data: 2002-12-06 23:30:49
    Temat: Odp: Ubezwłasnowolnienie a zobowiązania - pilne
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:2...@n...onet.pl...
    > Czy przedstawiciel osoby ubezwłasnowolnionej odpowiada za zobowiązania
    powstałe przed ubezwł. tej osoby?

    to zależy od pewnych czynników, ustanowienie opieki prawnej a w następstwie
    tego pobieranie za ubezwlasnowolnionego renty,emerytury może doprowadzić do
    tego,że długi będę ściągane z tych właśnie świadczeń...

    > Czy mógłby mi ktoś podać wzór wniosku o ubezwłasnowolnienie?

    art. 511 k.p.c czyli powinien spełniać wymogi art.187 k.p.c z tą tylko
    poprawką ,że nie wnosi sie sprawy przeciwko pozwanemu a wymienia się
    uczestników postępowania w tym przypadku osobę ,która ma być
    ubezwlasnowolniona...

    czyli...do kogo kierujemy / Sad Okręgowy wydz.cyw./

    wnioskodawca /osoba wnoszaca sprawe dokladny adres /
    uczestnik / czyli osoba wymagajaca ubezwlasnowolnienia dokladny adres/.

    wnosze o ubezwl... imie i nazwisko ....i stopien pokrewienstwa

    uzasadnienie
    / tu dlaczego o to wnosze , czyli opisanie sytuacji/.
    dol. opinie lekarza prowadzacego osobe domniemywam ,ze osoba jest pacjentem
    poradni psychiatrycznej/.

    Sandra

  • 3. Data: 2002-12-07 11:43:58
    Od: b...@T...ho.pl (Pawel Baranowski)

    "Sandra" <d...@w...pl> napisal <asrbni$rtt$1@absinth.dialog.net.pl>:

    [...]
    >wnioskodawca /osoba wnoszaca sprawe dokladny adres /
    >uczestnik / czyli osoba wymagajaca ubezwlasnowolnienia dokladny adres/.
    [..]

    O ile dobrze pamiętam uczestnikiem powinien być zawsze prokurator.

    --
    Przed odpowiedzia skasuj slowo "TNIJ"

    "badz odwazny gdy rozum zawodzi badz odwazny
    w ostatecznym rachunku jedynie to sie liczy"
    Z. Herbert

  • 4. Data: 2002-12-07 12:28:37
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Pawel Baranowski <b...@T...ho.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:X...@2...180
    .128.20...
    > "Sandra" <d...@w...pl> napisal <asrbni$rtt$1@absinth.dialog.net.pl>:

    > O ile dobrze pamiętam uczestnikiem powinien być zawsze prokurator.

    o ile wiem można zgłosić się do prokuratora ,ktory może być bezpośrednio
    wnioskodawcą ...prokurator na nasza prośbę może wystąpić z wnioskiem o
    ubezwłasnowolnienie lub osobiście sama mogę wnioskować ...

    Sandra

  • 5. Data: 2002-12-07 12:39:02
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Pawel Baranowski <b...@T...ho.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych

    > O ile dobrze pamiętam uczestnikiem powinien być zawsze prokurator.

    bierze udział ale ja nie wymieniam go we wniosku jeśli składam wniosek jako
    osoba bliska choremu...

    art.544 - 546 k.p.c

    zawiadamia prokuratora sąd...

    Sandra