  • 1. Data: 2002-12-06 12:13:35
    Temat: eksport towarów
    Od: "Grupy dyskusyjne" <d...@d...pl>

    Cześć wszystkim.
    Mam taki temat do rozwiązania:
    Chcę kupić od banku towar (drobiazgi) i wyeksportować go do zaprzyjaźnionej
    firmy za granicą. Jednak bank przedstawił mi umowę komisową na ten towar
    twierdząc, że formalnie nie może sprzedać tego towaru na umowę kupna
    sprzedaży (prawdopodobnie boi się że sprzedając ten towar, którego nie jest
    właścicielem, tylko posiadaczem z pełnomocnictwem do sprzedaży swojego
    dłużnika, narazi się na obowiązki podatkowe) Pytanie moje to:
    1) czy można dokonać obrotu towarowego z zagranicą na podstawie faktury VAT
    komis?
    2) czy i jak kwalifikuje się stawkę podatku VAT dla tego towaru, 0% dla
    całej wartości sprzedaży towaru, czy tylko dla prowizji komisowej doliczonej
    do ceny komitenta?

    Z góry dziękuję i pozdrawiam
    Dawid