  • 1. Data: 2002-12-06 12:07:22
    Temat: Problem z bylym pracodawca
    Od: "SSSP" <s...@p...com>

    Witam,
    Mam problem z bylym pracodawca. Roztalismy sie w niezbyt mily sposob (co
    prawda za porozumieniem stron, ale nie do konca tak zgodnie). Po prawie
    miesiacu otrzymalem poleconym pisemko

    (cytat)
    -----------
    Miasto dn. 25.11.2002r.

    W imieniu Firma Sp. z o.o. z siedzibą w Miasto, wzywam Pana do
    natychmiastowego - w terminie 2 dni od otzrymania niniejszego wezwania -
    zwrotu informatycznej bazy danych, dotyczących klientów współpracujących ze
    Spółką, w której bezprawnie wszedł pan w prywatne posiadanie.
    Wezwanie niniejsze dotyczy wszelkich dostępnych Panu form przechowywania
    wyżej wymienionych informacji (w szczególności na nośnikach informatycznych,
    w formie pisemnej itp.).
    Jednocześnie wzywam Pana do nie ujawniania, nie przekazywania osobom
    trzecim, zarówno w formie odpłatnej, jak i nieodpłatnej, informacji, które
    bezprawnie wyniósł Pan poza teren przedsiębiorstwa, jak również nie
    wykorzystywania ich we własnej działalności gospodarczej ani w żaden inny
    sposób.
    Działanie pańskie jest sprzeczne z obowiązującymi przepisami prawa oraz
    dobrymi obyczajami, i zmierza do przysparzenia Panu korzyści kosztem Firma
    Sp. z o.o. Działanie to ewidentnie narusza interes spółki tym bardziej, że
    pracując w niej miał Pan dostęp do informacji, których wykorzystanie może w
    poważnym stopniu narazić ją na szkodę.
    W przypadku nie dostosowania się do niniejszego wezwania, co stanowi:

    a)znamiona czynu o nieuczciwej konkurencji w świetle art. 3 w zw. z art. 11
    ustawy z dnia 16.04.1993r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. Nr
    47, poz 211 z późn. zm.), a także polegających na naruszeniu tajemnicy
    przedsiębiorstwa, i jako takie uzasadnia odpowiedzialność karną oraz cywilną
    odszkodowawczą.
    b)wypełania znamiona przestępstwa przeciwko ocohronie informacji (art. 266
    k.k.),

    sprawa zostanie skierowana na drogę postępowania sądowego karnego i
    cywilnego bez odrębnego wezwania, a żądania - zgodnie z przepisami ww.
    ustawy - obejmować m.in. będą także roszczenie o naprawienie wynikłej z
    Pańskiego działania szkody.

    (Podpis wiceprezesa zarządu)
    ----------

    Poniewaz danych o ktorych mowa w tym pismie nie posiadam zostawilem w
    sekretariacie (z potwierdzeniem na duplikacie) nastepujace oswiadczenie:

    (cytat)
    ----------

    O Ś W I A D C Z E N I E

    Oświadczam, że nie posiadam danych dotyczących klientów współpracujących z
    firmą Firma Sp. z o.o. ani w formie elektronicznej, ani w formie pisemnej w
    związku z czym nie przekazywałem nikomu takich danych, ani nie jestem w
    stanie ich przekazywać.

    (mój podpis)
    ----------

    I oto dostaje nastepne pisemko

    (cytat)
    ----------

    W nawiązaniu do Pańskiego oświadczenia z dnia 27.11.2002r. informuję, że
    baza danych, w której posiadanie wszedł Pan bezprawnie, stanowi własność
    Firma Sp. z o.o. i stanowczo proszę o jej zwrot w terminie 3 dni od daty
    otrzymania niniejszego pisma. W przypadku jej niezwrócenia, jak również w
    przypadku uzyskania informacji o jej powieleniu na użytek własny i innych
    osób, zostaną przez Spółkę podjęte odpowiednie kroki prawne.
    Jednocześnie podtrzymuję w całości stanowisko zawarte w skierowanym do
    Pana piśmie z dnia 25.11.2002r.
    ----------

    Jesli mozna uzyskać jakas rade, co mam w takiej sytuacji zrobic, bede
    ogromnie wdzieczny.
    Pozdrawiam

    SSSP

  • 2. Data: 2002-12-06 12:54:53
    Temat: Re: Problem z bylym pracodawca
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 6 Dec 2002 13:07:22 +0100, "SSSP"
    <s...@p...com> zakodował:

> [...]
    >Pana piśmie z dnia 25.11.2002r.
    >----------
    >
    >Jesli mozna uzyskać jakas rade, co mam w takiej sytuacji zrobic, bede

    Nic nie możesz zrobić, poza czekaniem. Jak frustrat chce Cię podać do
    sądu, to nic na to nie poradzisz. Tylko, że w sądzie będzie musiał Ci
    udowodnić, że Twoje oświadczenie jest nieprawdziwe.
    Jak ex chce Ci podokuczać, to bądź na to przygotowany (sprawdź
    legalność softu, czy przypadkiem nie masz w domciu dokumentów z pracy
    itd).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2002-12-06 22:26:16
    Od: "SSSP" <s...@p...com>

> [...]
    > Jak ex chce Ci podokuczać, to bądź na to przygotowany (sprawdź
    > legalność softu, czy przypadkiem nie masz w domciu dokumentów z pracy

    Tak, to jest jasne, tyle że nie mogę oddać czegoś, czego nie mam i mam
    dylemat czy odpisywać czy olać, a jeśli odpisywać to czy powtarzać, że nie
    mam ich bazy (oni wtedy znowu, że mam oddać i tak w kółko, a wypłata za
    listopad im zostaje, bo podejrzewam że cały ten szum stąd ponieważ na
    odchodnym napisałem pismo o odsetki za nieterminowe wpłacanie pensji), czy
    poprosić o wskazanie sposobu jak oddać coś czego nie posiadam.

    Pozdrawiam
    SSSP

  • 4. Data: 2002-12-07 23:40:38
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Dec 2002, Kaizen wrote:

> [...]
    >+ Jak ex chce Ci podokuczać, to bądź na to przygotowany (sprawdź
    >+ legalność softu, czy przypadkiem nie masz w domciu dokumentów z pracy

    Wszystko prawda IMO.
    Ale IMHO poza "nicnierobieniem", skoro *i tak* walka idzie
    na noże - to czy ja się mylę czy to jest pomówienie o kradzież ?

    Bo jeśli jednak jest to pomówienie - to może w następnym piśmie
    mógłby napisać że "w związku z bezpodstawnymi pomówieniami
    podważającymi wiarygodność...domagał się odszkodowania...
    artykułu..." ? Ew. że "mój prawnik wystąpi...." ? ;>

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-12-08 19:16:59
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Boże - jak nie masz i nie wziałeś, to ich olej równo. I tyle. A o zaległa
    pensje pisz zaraz pozew i wio do sądu.

    Depi.

  • 6. Data: 2002-12-08 19:19:15
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości
    anpol.com.pl...

> [...]
    > podważającymi wiarygodność...domagał się odszkodowania...
    > artykułu..." ? Ew. że "mój prawnik wystąpi...." ? ;>

    O! To jest myśl! Samkiedys tak zrobiłem, gdy sie czepiał pewnien Pan z
    Irlandii, że nasi porzednicy w tym pbudynku to my i że jesteśmy złodzieje i
    że wszystkich poinformuje. Zgrabne pisemko z wyrazami " znisławiwenie",
    "pomówienie", "odpowiedzialność", "prawnik" często studzi zapędy.

    Depi.

  • 7. Data: 2002-12-08 22:56:47
    Od: "SSSP" <s...@p...com>

> [...]
    > podważającymi wiarygodność...domagał się odszkodowania...
    > artykułu..." ? Ew. że "mój prawnik wystąpi...." ? ;>

    Też mi taka myśl przyszła do głowy, tyle że w dniu odejścia przesłałem do
    siebie plik bazki w Accesie, nad którą pracowałem w ramach hobby i wolnego
    czasu, a chciałem mieć jej strukturę (bo po pewnym czasie nawe zaczęło to
    działać i inni zaczęli z tego korzystać). Usunąłem więc z niej dane, żeby
    była jak najmniejsza i były mi niepotrzebne (co i tak nic nie dało, bo nie
    zdefragmentowałem jej i wielkość pustej bazy była taka jak pełnej), a że nie
    przywiązywałem do tego wagi to (baran) nie zmieniłem nawet jej nazwy. Teraz
    mam zgryz jak udowdnić, że przesłany plik był pustą bazą (admin może coś
    namieszać i podstawić pełną na serwer pocztowy), a także w jakim tonie
    odpisać im na ostatnie pisemko. W końcu skoro oświadczyłem, że nie posiadam
    danych klientów firmy (co jest prawdą), to jak im mogę te dane oddać
    (osłabili mnie totalnie, żądając zwrotu czegoś, o czym wyraźnie napisałem,
    że tego nie mam).
    Dziękuję za zainteresowanie problemem.
    Pozdrawiam
    SSSP