  • 21. Data: 2011-04-18 12:56:44
    Temat: Re: Ubezpieczeniowy bzik (DG)
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Mon, 18 Apr 2011 14:47:02 +0200, SDD napisał(a):

    > Przy umowie o dzielo nie ma takiego pojecia.
    >
    > Pozdrawiam
    > SDD

    Facet - to zdecyduj się w końcu :)
    Pisałeś o ZATRUDNIENIU, o zleceniu czy o dziele?
    Bo co siedzie pod twoją kopułą to tylko może wiedzieć ... :))

  • 22. Data: 2011-04-18 12:59:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-04-18 14:54, Kamil pisze:

    > Przepraszam bardzo, cofnę się odrobinkę:

    > ^^^^^^^^
    > Ja to zrozumiałem jako PRACA.

    Dobrze zrozumiałeś. PRACA to też dzieło i zlecenie.

    --
    Liwiusz

  • 23. Data: 2011-04-18 12:59:10
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Kamil" <a...@a...com> napisał w wiadomości

    > ^^^^^^^^
    > Ja to zrozumiałem jako PRACA.

    To wykonywanie umowy zlecenia nie polega na wykonywaniu pracy?
    (nie uzywa sie przy tym sily, ktorej wektor skierowany jest zgodnie z
    przesunieciem ciala fizycznego, badz tworzy z nim kat ostry, sily
    przesuwajacej irche po monitorze, wciskajacej klawisze, czy tez chocby
    przesuwajacej galki oczne i zmieniajace ogniskowa soczewki oka na zasadzie
    akomodacji)?

    Kazde zlecenie wykonuje sie z nieskonczona latwoscia, ze wziecie na swe
    barki obowiazku wynikajacego z podpisanej umowy cywilnoprawnej nie stanowi
    dla zleceniobiorcy jakiegos "zatrudnienia"?

    Nie popadajmy w paranoje

    Pozdrawiam
    SDD

  • 24. Data: 2011-04-18 12:59:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-04-18 14:56, Kamil pisze:

    > Facet - to zdecyduj się w końcu :)
    > Pisałeś o ZATRUDNIENIU, o zleceniu czy o dziele?
    > Bo co siedzie pod twoją kopułą to tylko może wiedzieć ... :))

    Czyżby KP przywłaszczał sobie czasownik "zatrudniać" tak jak zawłaszcza
    sobie rzeczownik "pracownik"? Poproszę o przepis.

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2011-04-18 13:06:52
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Pisałeś o ZATRUDNIENIU, o zleceniu czy o dziele?
    > Bo co siedzie pod twoją kopułą to tylko może wiedzieć ... :))

    http://slowniki.gazeta.pl/pl/zatrudnia%C4%87

    a.. Słownik języka polskiego
    cz. ndk VIIIa, ~any

    1.. przyjmować kogoś do pracy, dawać komuś płatne zajęcie, pracę, posadę
    2.. zajmować kogoś jakąś pracą, wykorzystywać kogoś do jakiejś pracy
    Czy "platne zajecie" nie jest adekwatnym okresleniem dla przedmiotu umowy
    zlecenia?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 26. Data: 2011-04-19 19:52:07
    Od: Jasko Bartnik <b...@g...com>

    On 18 Kwi, 13:57, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Ale zakładać firmę tylko dla zdrowotnego i nic nie robić, to dopiero dziwne.

    Całe szczęście nie tylko :) Mógłbym wreszcie wystawiać faktury, co
    zwiększa szanse na pozyskanie klientów.

    > A przy bezrobociu wylatuje się z niego też w czasie pracy na dzieło,
    > więc nie można "siedzieć na bezrobociu i dorabiać dziełami".

    Skrót myślowy... małżonka na bezrobociu, małżonek "działa".

    --
    Pozdrawiam,
    Jan Bartnik

  • 27. Data: 2011-04-20 06:25:06
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Jasko Bartnik" <b...@g...com>

> [...]
    > dziwne.

    Całe szczęście nie tylko :) Mógłbym wreszcie wystawiać faktury, co
    VAT ?

  • 28. Data: 2011-04-26 14:13:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Apr 2011, SDD wrote:

> [...]
    > przesuwajacej irche po monitorze, wciskajacej klawisze, czy tez chocby
    > przesuwajacej galki oczne i zmieniajace ogniskowa soczewki oka na zasadzie

    Nie.
    Przepraszam :D

    I wcale nie chodzi o znaczenia "praca" i "zatrudnienie".
    Chodzi o ów "wektor siły".

    Otóż umowa zlecenie, w *prawnym* znaczeniu (czyż to nie grupa .prawo?)
    dotyczy *wyłącznie* dokonywania czynności prawnych!
    Żaden ww przykład nie jest przykładem zlecenia.

    To o wektorze ;) dotyczy "innej umowy o usługi *na warunkach* umowy
    zlecenia" (do których stosuje się takie same przepisy, mimo że
    umowy nie stanowią zlecenia).
    750 KC :D

    > Kazde zlecenie wykonuje sie z nieskonczona latwoscia

    ...przynajmniej jak o "wektor siły" chodzi!

    > Nie popadajmy w paranoje

    Już raz przeprosiłem na wstępie ;)

    pzdr, Gotfryd