  • 1. Data: 2011-04-18 07:17:32
    Temat: Wezwanie na sprawę a zaplanowany urlop
    Od: "Bartosz" <l...@a...pl>

    Czyt jest jakakolwiek legalna możliwość wywinięcia się od terminu sprawy ustalonego
    przed sąd na który jestem wezwany w charakterze świadka?
    Powiedzmy mam opłacone wczasy i co teraz?
    Jak nie pójdę to mogą mnie ukarać a jak pójdę to stracę pewnie jeszcze więcej bo
    koszta wczasów.
    Nie mam zielonego pojęcia w jakiej sprawie bo policja mnie nie wzywała więc nawet nie
    wiem w jakiej sprawie a w wezwaniu nie podają.

    "Świadkowi, który nie może się stawić na wezwanie z powodu choroby, kalectwa lub
    innej nie dającej się pokonać przeszkody, można przesłuchać w miejscu jego pobytu."
    Mają tu na mysli przesłuchanie przed rozprawą domniemam. Do kogo wniosek pisać do
    sadu czy do Policji ?
    Ktoś to przerabiał już? Proszę o wskazówki.

  • 2. Data: 2011-04-18 07:25:19
    Temat: Re: Wezwanie na sprawę a zaplanowany urlop
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Bartosz" <l...@a...pl> napisał

    > Czyt jest jakakolwiek legalna możliwość wywinięcia się od terminu
    > sprawy ustalonego przed sąd na który jestem wezwany w charakterze
    > świadka?
    > Powiedzmy mam opłacone wczasy i co teraz?

    Jak najszybciej zawiadomić sąd dołączając kopie papierów
    potwierdzających wykupienie wczasów. Zostaniesz wezwany na inny
    termin.

    > "Świadkowi, który nie może się stawić na wezwanie z powodu choroby,
    > kalectwa lub innej nie dającej się pokonać przeszkody, można
    > przesłuchać w miejscu jego pobytu."

    To nie jest twój przypadek.

  • 3. Data: 2011-04-18 07:36:17
    Od: "Bartosz" <l...@a...pl>

    > Jak najszybciej zawiadomić sąd dołączając kopie papierów
    > potwierdzających wykupienie wczasów. Zostaniesz wezwany na inny
    > termin.

    Serdecznie dziekuję o to mi właśnie chodziło.

  • 4. Data: 2011-04-18 08:15:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Bartosz" <l...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Jak najszybciej zawiadomić sąd dołączając kopie papierów
    > potwierdzających wykupienie wczasów. Zostaniesz wezwany na inny
    > termin.

    Serdecznie dziekuję o to mi właśnie chodziło.

    Dodam, że bez papierów też się to udaje, byle powód podawany we wniosku był
    sensowny i wiarygodny. Wezwania sądowe są rozsyłane (przynajmniej u nas)
    przeważnie około miesiąca wcześniej. Nie trzeba mieć wykupionych wczasów,
    by uzasadnić, że się zaplanowało w tym terminie wyjazd z rodziną do innego
    kraju i ciężko z tamtąd wrócić na jedną godzinę przesłuchania. Jeśli sprawa
    jest błacha, to sąd może po prostu - za zgodą stron - odstąpić od
    przesłuchania i odczytać zeznania złożone w postępowaniu przygotowawczym,
    jeśli takie były. Po prostu trzeba jak najszybciej usprawiedliwić swoją
    nieobecność przed sądem.