  • 1. Data: 2002-12-04 08:57:27
    Temat: Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny Pomocy
    Od: "Jarek" <j...@t...pl>

    Wybaczcie proszę nie jestem prawnikiem więc szukam pomocy na tej grupie .
    Mój znajomy prowadzi komis samochodowy skup sprzedaż itd. Zakupił samochód
    osobowy do dalszej odsprzedaży od klienta samochód miał ważne OC owy
    samochód sprzedał po około czterech miesiącach nowemu nabywcy informując go
    iż ważność OC wygasła . Nabywca jeździł tym samochodem przez kolejne dwa
    miesiące nie wykupując OC no i pewnego dnia spowodował kolizję . Sprawa
    trafiła i tak dalej .......
    nie będę się rozpisywał . Po upływie ośmiu miesięcy od dnia sprzedaży
    samochodu Przez mojego znajomego niesfornemu klientowi przyszła decyzja o
    zapłatę kwoty 3500zł na rzecz Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego.
    Decyzję Fundusz motywuje tym iż w okresie kiedy samochód stał w komisie
    komis powinien wykupić OC . Przecież ten samochód stał na parkingu i nie
    poruszał się po drogach publiczny , a kolizja która wynikła powstała w
    czasie gdy właścicielem był nowy nabywca . Pytanie moje jest jednoznaczne
    czy w owej sprawie nic już nie można zrobić , czy kara jest słuszna a może
    jest tu jakaś pomyłka
    ps. chciałbym mu pomóc gość jest załamany proszę więc o pomoc można na prv.

  • 2. Data: 2002-12-04 11:10:56
    Temat: Re: Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny Pomocy
    Od: "Kostek" <d...@f...onet.pl>

    W tej sprawie nic się nie zrobi. Komis musiał wykupić polisę OC maksymalnie
    w 30-tym dniu od kupna ww pojazdu.
    Ewentualnie prosić o rozłożenie na raty.

  • 3. Data: 2002-12-04 11:41:43
    Od: Marian Guc <m...@p...wp.pl>

    Kostek wrote:

    > W tej sprawie nic się nie zrobi. Komis musiał wykupić polisę OC maksymalnie
    > w 30-tym dniu od kupna ww pojazdu.
    > Ewentualnie prosić o rozłożenie na raty.

    A klient po zakupie nie mial 30dni na wykupienie polisy na siebie?

    --
    Z pozdrowieniami

    Marian Guc GG:812853

  • 4. Data: 2002-12-04 13:12:59
    Od: "Kostek" <d...@f...onet.pl>

    > A klient po zakupie nie mial 30dni na wykupienie polisy na siebie?

    Też miał dlatego on też ma nałożoną karę. tzn. 2 pieczenie przy jednym ogniu
    i takie jest prawo.
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2002-12-04 13:15:13
    Od: "Kostek" <d...@f...onet.pl>

    Jedyna rada to wysłanie do UFG, że w okresie jak komis był właścicielem,
    posiadał polisę OC.
    Smutne, ale prawdziwe.
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2002-12-04 13:34:59
    Od: "Maura" <m...@y...com>

    "Kostek" <d...@f...onet.pl> wrote in message

    > Też miał dlatego on też ma nałożoną karę. tzn. 2 pieczenie przy jednym
    ogniu
    > i takie jest prawo.
    > pozdrawiam

    Moja mama miała podobną sprawę - co prawda jako osoba prywatna, nie jako
    firma.
    Zakupiła samochód, faktura wystawiona była w piątek, szybciutko do wydziału
    komunikacji zarejestrować, szybko do salonu dać tablice. W poniedziałek
    odbierała samochód z salonu i wtedy wykupiła OC. Po jakimś czasie miała
    kontrolę policyjną, gdzie policja zapytała czemu data polisy i data
    rejestracji się różnią ! Życzliwa policja napisała do UFG protokół.
    Po jakimś pół roku, UFG przysłało mamie pismo, że ma zapłacić karę + odsetki
    (od dat zakupu samochodu i wykupu polisy minęło już prawie 3 lata). Kwota
    oszołomiła wszystkich - przeszło 6 tys zł.
    Mama odwołała się, uzasadniając brak polisy od dnia rejestracji
    nieznajomością przepisów, brakiem informacji od ubezpieczyciela, etc. UFG
    odpowiedziało, mama również... Po korespondencji która trwała jakieś 6
    miesięcy, sprawa na razie przycichła. Od przeszło roku mama nie dostała od
    nich odpowiedzi na swoje ostatnie pismo.

    A w sytuacji komisu wydaje mi się, że jest jeszcze jedno uzasadnienie -
    jeśli komis nie rejestrował auta na siebie, to na co miał wykupić polisę???
    Jeśli samochód nie jest zarejestrowany to i polisy wykupić chyba nie można.
    No co innego jeśli był zarejestrowany na ten komis.

  • 7. Data: 2002-12-04 18:54:15
    Od: "Brodek" <B...@O...pl>

    Użytkownik "Jarek" <j...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest tu jakaś pomyłka
    > ps. chciałbym mu pomóc gość jest załamany proszę więc o pomoc można na

    Ubezpieczenie OC musi mieć każdy posiadacz pojazdu. Dla większości pojazdów
    ważna jest tu rejestracja a nie to, czy się jeździ, czy nie. (Wyjątkiem są
    tu m.in. samochody wolnobieżne i zabytkowe, ale nie o taki tu idzie.)
    Nowe OC musiał już więc wykupić komis.
    Normalnie po kupnie / sprzedaży mamy na wykupienie nowego OC maksymalnie 30
    dni (maksymalnie, bo najdłużej do przerejestrowania i do normalnego
    wygaśnięcia polisy).
    Jeżeli jednak kupujemy samochód bez ważnego OC to trzeba wykupić
    ubezpieczenie w dniu nabycia pojazdu...

    Przykro, ale znajomy musi zapłacić..

    Pzdr
    Brodek