    From: "KK" <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ubezpieczenie- kto ma placic?
    Date: Tue, 29 Apr 2003 23:54:00 +0200

    "Sebastian Piotr Jasielski" <a...@h...pl> wrote in message
    news:b8ltlj$fid$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witajcie! Mam dosyc skomplikowana sytuacje i prosze Was o porade.
    > Dzis 29 kwietnia koncze lat 18 (29.04.1985) jestem osoba niepelnosprawna 1
    > grupa (stopien znaczny). Moj tato ma emeryture i z niej jest potracana
    > skladka na ubezpieczenie zdrowotne. Bylem dzis w opiece spolecznej ,ktora
    > chciala, aby moj tata podpisal oswiadczenie ,ze jestem i chyba bede u
    niego
    > ubezpieczony (chodzi o rente socjalna). Tata odmowil podpisania tego bo
    > chyba oni powinni placic za mnie te skladke skoro jestem juz dorosly? W
> [...]
    Wydaje mi się, że wysokość składki nie zależy od ilości osób.
    po prostu jest to procent od emerytury.
    Jako niepracujący masz prawo korzystać z ubezpieczenia ojca.
    Cały wic polega na tym, że gdyby ojciec to podpisał, to opieka nie płaciłaby
    tego z własnej kieszeni.
    Dla ciebie nic by to nie zmieniło.
    Dla ojca też nie. nadal będzie płacił składki tyle samo.