  • 1. Data: 2005-08-27 10:24:05
    Temat: Ubezpieczenie kredytu
    Od: "adam .........................." <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam, mam małe pytanie, może ktoś podpowie : kredyt samochodowy lub
    gotówkowy, ubezpieczony w firmie współpracującej z bankiem /od śmierci,
    straty pracy, trwałego kalectwa / jest tylko DODATKOWYM kosztem kredytu, czy -
    jak twierdzi bank - zabezpieczeniem kredytobiorcy ?
    Doszły mnie słuchy, że to bank się w ten sposób ubezpiecza od niespłacenia
    kredytu, a kredytobiorca jest NADAL dłużnikiem, tyle ze już firmy
    ubezpieczeniowej...

    Jak to jest faktycznie? W banku mi powiedzieli, ze taki kredyt jest
    ubezpieczany na...1000 zł... ? Ale ta kwota jest dodawana do kredytu i przez
    kilka lat płaci sie od niej odsetki...

    Moze ktoś jest zorientowany? Prosiłbym o info, mam sytuację "gardłową", ale
    nie chcę się pakować w nastepny problem...
    Pozdr.

  • 2. Data: 2005-08-27 14:46:07
    Temat: Re: Ubezpieczenie kredytu
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Użytkownik "adam .........................." <a...@g...SKASUJ-TO.pl>
    napisał w wiadomości news:depf04$ite$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    ale
    > nie chcę się pakować w nastepny problem...

    http://www.gazeta.pl/usenet/
    Kupowałam w sklepie na raty i kategorycznie powiedziałam, że nie chcę
    ubezpieczenia i okazało się, że nawet do 30 dni po zakupie mogę z
    ubezpieczenia zrezygnować. Napisałam pismo do banku kredytującego zakup o
    mojej rezygnacji z ubezpieczenia i wysłałam listem poleconym. No i
    oczywiście spłacam raty bez ubezpieczenia.
    Dla mnie jest to tzw. sprzedaż wiązana i nic poza tym.

  • 3. Data: 2005-08-27 22:18:03
    Od: "adam .........................." <a...@W...gazeta.pl>

    Maria napisała:
> [...]
    > oczywiście spłacam raty bez ubezpieczenia.
    > Dla mnie jest to tzw. sprzedaż wiązana i nic poza tym.

    mnie też poinformowano o takiej mozliwości, i że jest to dobrowolne...Ja
    jednak rozważam taki kredyt na 5-7 lat, więc może w tym czasie zdarzyc się
    wszystko...Chodzi mi o sytuację kredytu z ubezpieczeniem...i jakie mogą być
    konsekwencje, w sytuacji braku pracy etc...
    Słowem - czy jest to ubezpieczenie typu OC - w razie "szkody" ubezpieczyciel
    spłaca bank, bez konsekewncji dla zobowiązanego...Oczywiscie nie mam żadnego
    złego zamiaru , chciałbym sie jedynie upewnić ...

  • 4. Data: 2005-08-28 08:22:27
    Od: ...@...c

    Dnia Sat, 27 Aug 2005 22:18:03 +0000 (UTC), adam ..........................
    napisał(a):

> [...]
    > spłaca bank, bez konsekewncji dla zobowiązanego...Oczywiscie nie mam żadnego
    > złego zamiaru , chciałbym sie jedynie upewnić ...

    1. Prawdą jest, że ubezpieczenie powinno całkowicie pokrywać koszty
    kredytu.
    2. Prawdą jest, że działa tylko w określonych przypadkach
    3. Prawdą jest, że w tych przypadkach jest ograniczane kolejnymi klauzulami
    4. Prawdą jest, że w razie odmowy mozesz isc do sądu
    5. Prawdą jest, że przynosi zysk firmom ubezpieczeniowym (czysty zbiegiem
    okolicznosci powiązanych z bankiem) czesto wiekszy niż kredyty.
    6. Poza tym nie ma poważaniejszych wad.

    --
    pozdrawiam,