  • 1. Data: 2005-08-27 10:56:16
    Temat: Fotografia cyfrowa jako dowód
    Od: "Jacek" <s...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich !

    Mam okropnego sąsiada, który donosi na wszystich wkoło. Ostatnio doczepił
    się do mnie, gdy zauważył remont murku od budynku gospodarczego. Zgłosił do
    nadzoru budowlanego, ze murek został nielegalnie wybudowany, podczas gdy
    tylko przeszedł mały remont.
    Miałem na szczęście przypadkowe zdjęcie zrobione około rok temu, na którym
    ten murek wyraźnie widać. Dołączyłem to zdjęcie do wyjaśnień jako dowód.
    Sąsiad napisał kolejne pismo, pełne różnych kłamstw oraz twierdząc, że jest
    to typowy montaż komputerowy. Co w takiej sytuacji zrobić ? Czy są eksperci,
    którzy potrafią sprawdzić, że zdjęcie jest oryginalne ? Mam wielu świadków,
    którzy przebywali często na mojej posesji i widzieli ten murek, oraz kilku
    robotników, którzy czyścili pole wokół niego. Poczułem się urażony takim
    oszczerstwem i chciałbym aby ten człowiek cofnął te oszczerstwa.

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 2. Data: 2005-08-27 20:26:17
    Temat: Re: Fotografia cyfrowa jako dowód
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    Jacek napisał(a):
    [..]
> [...]
    > to typowy montaż komputerowy. Co w takiej sytuacji zrobić ? Czy są eksperci,
    > którzy potrafią sprawdzić, że zdjęcie jest oryginalne ?

    Są, ale tu chyba nie będzie takiej potrzeby.

    > Mam wielu świadków,
    > którzy przebywali często na mojej posesji i widzieli ten murek, oraz kilku
    > robotników, którzy czyścili pole wokół niego.

    Zeznania świadków powinny sądowi wystarczyć.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 3. Data: 2005-08-28 12:27:24
    Od: "ktos" <z...@o...pl>

> [...]
    > robotników, którzy czyścili pole wokół niego. Poczułem się urażony takim
    > oszczerstwem i chciałbym aby ten człowiek cofnął te oszczerstwa.

    Prosze przyjmij moje kondolencje zwiazane z posiadaniem takiego sasiada;)

  • 4. Data: 2005-08-28 14:35:40
    Od: Tomasz <i...@a...pl>

    Jacek napisał(a):

> [...]
    > to typowy montaż komputerowy. Co w takiej sytuacji zrobić ? Czy są eksperci,
    > którzy potrafią sprawdzić, że zdjęcie jest oryginalne ?

    W jednej z ksiazek komp. czytalem ze zdjecia zrobione aparatem cyfrowym
    nie sa zadnym dowodem. Jak to jest w istocie?
    Z jednej strony mozna uznac ze zdjecia zrobione aparatem cyfrowym mozna
    latwo zmienic i sfalszowac jednak z drugiej strony zdjecia zrobione
    aparatem analogowym tez mozna sfalszowac.

    Pozdrawiam
    Tomasz

  • 5. Data: 2005-08-28 20:07:23
    Od: RR <r...@p...onet.pl>

    teraz to już po fakcie, ale może po prostu wywołać zdjęcie w labie i
    stwierdzić że negatyw ci zginął :)

  • 6. Data: 2005-08-28 20:21:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    A zdjęcia z negatywu niby nie można zmanipulować? Prowadzącym
    postępowanie wskazać świadków i po sprawie.

    Następnie, jak już sprawa się skończy złożyć zawiadomienie o
    przestępstwie pomówienia Cię znowu dołączając jako dowód zdjęcie i
    wskazując świadków.

  • 7. Data: 2005-08-29 19:08:40
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Tomasz wrote:
    > W jednej z ksiazek komp. czytalem ze zdjecia zrobione aparatem cyfrowym
    > nie sa zadnym dowodem. Jak to jest w istocie?

    Jest tak, że książki komputerowe nie należą do najbardziej wiarygodnych
    źródeł wiedzy o prawie.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>