  • 11. Data: 2013-08-27 10:14:24
    Temat: Re: Ubezpieczenie NFZ
    Od: "lu dzik" <l...@i...pl>

    > Fajnie by było, jakby jednak najpierw znalazł dowolny "tytuł" do
    > ubezpieczenia obowiązkowego.
    > Już wyjaśniam:
    >
    > http://www.nfz.gov.pl/new/index.php?katnr=2&dzialnr=
    1&artnr=1443

    > (hint: zajrzeć do wysokości "opłaty dodatkowej za wejście" :))

    Tak jakbym nie znał tej stronki, nie wiem kto wprowadził te opłaty i czy
    jest w ogóle jakiś jeleń, który by to zapłacił, przecież do obejścia tegoż
    wystarczy miesiąc rejestracji w PUP i już się jest ubezpieczonym i "staż"
    nieubezpieczenia zeruje, poza tym taniej jest założyć DG niż płacić ponad
    7000zł, ale jak zwykle urzędnicy w tym kraju to przecież elita narodu.

  • 12. Data: 2013-08-27 10:14:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-27 10:12, lu dzik pisze:
    > Tak miało być, ale zamiast wprowadzić przepis, że ubezpieczonym jest
    > każdy posiadacz PESELu, to wprowadzili od nowego roku jakiś EWUŚ, czyli
    > g.... po polsku i jest jak zwykle burdel

    "Dzięki temu" istnieje pewna grupa osób (na przykład Ty), którym
    leczenia można legalnie odmówić. Zawsze to jakaś oszczędność dla
    upadającego systemu.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2013-08-27 10:54:30
    Od: m...@g...com

    > Co prawda to prawda :)
    >
    > Ale 7500zł (za >10 lat "braku serwisowania")
    >
    > może na kimś zrobić wrażenie :)

    Jak to się ma do art 68. pkt 2 konstytucji, który mówi:

    Obywatelom, niezależnie od ich sytuacji materialnej, władze publiczne zapewniają
    równy dostęp do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanej ze środków publicznych.

  • 14. Data: 2013-08-27 11:04:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-27 10:54, m...@g...com pisze:
    > Jak to się ma do art 68. pkt 2 konstytucji, który mówi:
    >
    > Obywatelom, niezależnie od ich sytuacji materialnej, władze publiczne zapewniają
    równy dostęp do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanej ze środków publicznych.

    Nic tam nie ma o bezpłatności. A warunki są takie same bez względu na
    sytuację materialną - przecież ;)

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2013-08-27 13:08:24
    Od: m...@g...com

    równy dostęp do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanej ze środków publicznych.

    > Nic tam nie ma o bezpłatności. A warunki są takie same bez względu na
    >
    > sytuację materialną - przecież ;)

    To jak rozumiesz sformułowanie "finansowanej ze środków publicznych"?
    Jak trzeba za nią płacić to jest finansowana ze środków obywatela.

  • 16. Data: 2013-08-27 13:10:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-27 13:08, m...@g...com pisze:

    równy dostęp do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanej ze środków publicznych.

    > To jak rozumiesz sformułowanie "finansowanej ze środków publicznych"?

    Takiej, że nie płacisz za leczenie, bo płacą za to "środki publiczne". I
    jest to prawda.

    > Jak trzeba za nią płacić to jest finansowana ze środków obywatela.

    Ze środków publicznych to też jest finansowane przez obywatela.
    Natomiast zapominasz (wycinasz) najważniejszy fragment konstytucji -

    "Warunki i zakres udzielania świadczeń określa ustawa."

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2013-08-27 13:38:37
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-08-27 13:10, Liwiusz pisze:

    > Natomiast zapominasz (wycinasz) najważniejszy fragment konstytucji -
    >
    > "Warunki i zakres udzielania świadczeń określa ustawa."

    ... i tak jest w przypadku niemal każdej "konstytucyjnej gwarancji".
    Wystarczy zmienić/uzupełnić ustawę, a do tego wystarczy zwykła
    koalicyjna większość.

    Nie będę już explicite pisał co sobie można taką konstytucją.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 18. Data: 2013-08-27 14:57:59
    Od: "lu dzik" <l...@i...pl>

    > "Dzięki temu" istnieje pewna grupa osób (na przykład Ty), którym
    > leczenia można legalnie odmówić. Zawsze to jakaś oszczędność dla
    > upadającego systemu.

    Zawsze mogę zapomnieć jak się nazywam i odmówić podania danych, albo że
    jestem Jarosław Psikuta i co wtedy? do szpitala przyjmą a ucieknę oknem,
    nie jestem typem co ładuje w siebie 14 promili czy żulem, albo więźniem
    dla których jakoś zawsze służba zdrowia jest dostępna, więc wsadź sobie w
    buty swoje neoliberalne mądrości.

  • 19. Data: 2013-08-27 15:01:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-27 14:57, lu dzik pisze:
    > wiadomości news:kvhn5h$ana$3@node1.news.atman.pl...

    > Zawsze mogę zapomnieć jak się nazywam i odmówić podania danych, albo że

    W takim przypadku świadczenia nie otrzymasz (być może jest jakaś
    klauzula w razie "zagrożenia życia").

    > jestem Jarosław Psikuta i co wtedy? do szpitala przyjmą a ucieknę oknem,

    Nie wylegitymujesz się dowodem osobistym Psikutasa, a oświadczać "sobie
    możesz".

    > nie jestem typem co ładuje w siebie 14 promili czy żulem, albo więźniem
    > dla których jakoś zawsze służba zdrowia jest dostępna, więc wsadź sobie

    Być może jak zostaniesz dowieziony więźniarką, to zasady przyjęcia do
    lekarza będą bardziej liberalne.

    > w buty swoje neoliberalne mądrości.

    Och, dopiero tu zauważyłem, że dyskutuję z imbecylem.

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2013-08-27 15:22:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    m...@g...com wrote:

    > Jak to się ma do art 68. pkt 2 konstytucji, który mówi:
    >
    > Obywatelom, niezależnie od ich sytuacji materialnej, władze publiczne zapewniają
    równy dostęp do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanej ze środków publicznych.

    widzisz, równy oznacza, że bedziesz czekał tyle samo w kolejce i
    zaplacisz tyle samo za leczenie co inni

    tam nie jest napisane, że bedzie darmo lub ze mozliwosc rownego leczenie
    leczenie nie trzeba zaplacic.