  • 1. Data: 2013-08-26 19:20:55
    Temat: Ubezpieczenie NFZ
    Od: "lu dzik" <l...@i...pl>

    Jak jeszcze poza urzędem pracy, bezrobotna osoba może w tym kraju zostać
    ubezpieczona?
    Nie zanosi się, bym znalazł jakaś normalnę pracę, a comiesięczne dojazdy
    do PUPu w mieście powiatowym są dla mnie uciążliwe i do niczego tak
    naprawdę nie służą, poza zapoznaniem się z ofertami typu telemarketing,
    czy układanie płytek dla osób z grupą inwalidzką.
    Na studenta jestem już za stary, mieszkam obecnie u rodziców-stypendystów
    ZUS, nikt nie może mnie fikcyjnie zatrudnić, przysposobić, zaadoptować czy
    coś w tym stylu, nie jestem emerytem/rencistą ani inwalidą. Niby istnieje
    konstytucyjne prawo do bezpłatnej służby zdrowia, ale jak mnie wykreślą w
    PUP, to nawet gdy mnie coś potrąci na pasach, to nie przyjmą mnie
    bezpłatnie do szpitala. Na samodzielną opłatę w NFZ mnie nie stać, gdzie
    mogę się ubezpieczyć, czy MOPS mi pomoże?

  • 2. Data: 2013-08-26 19:56:41
    Temat: Re: Ubezpieczenie NFZ
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    lu dzik wrote:
    > Jak jeszcze poza urzędem pracy, bezrobotna osoba może w tym kraju zostać
    > ubezpieczona?

    Moze sie sama ubezpieczyc.

> [...]
    > mnie coś potrąci na pasach, to nie przyjmą mnie bezpłatnie do szpitala.
    > Na samodzielną opłatę w NFZ mnie nie stać, gdzie mogę się ubezpieczyć,

    Ożeń się i niech cię żona dopisze do swojego ubezpieczenia.
    Nie wiem na jakich warunkach mógłbyś się dopisać do ubezpieczenia
    rodziców. Jesli w ogole.
    Znajdz prace za granicą i tam sie ubezpiecz.
    Po za tym wydaje mi sie, ze mniej uciazliwe jest jedna jezdzenie do
    urzedu pracy i posiadania ubezpieczenie niz nie jezdzenie i czekani az
    sobie nogę złamiesz i dostaniesz rachunek do zapłacenia.

  • 3. Data: 2013-08-26 21:51:58
    Od: "lu dzik" <l...@i...pl>

    > Moze sie sama ubezpieczyc.

    O tym sposobie to ja wiem i za niego podziękowałem.
    Nie mam również żony, ani dzieci, pod których ubezpiecznie mógłbym się
    podpiać, dlatego szukam innego wyjścia.

    > Ożeń się i niech cię żona dopisze do swojego ubezpieczenia.
    > Nie wiem na jakich warunkach mógłbyś się dopisać do ubezpieczenia
    > rodziców. Jesli w ogole.

    To obowiązuje raczej studentów i chyba tylko to 26 roku życia.

> [...]
    > urzedu pracy i posiadania ubezpieczenie niz nie jezdzenie i czekani az
    > sobie nogę złamiesz i dostaniesz rachunek do zapłacenia.

    Owszem jest uciążliwe, sama wizyta w tym urzędzie to porażka,
    poza tym jak odmówie cudownej oferty pracy, to mnie wykreślą w celu
    poprawienia statystyk bezrobocia, docelowo mam zamiar wyjechać z tego
    kraju, ale jeszcze parę miesięcy tutaj muszę posiedzieć i nie mogę być bez
    ubezpieczenia.

  • 4. Data: 2013-08-26 22:17:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Aug 2013, witek wrote:

    > Moze sie sama ubezpieczyc.

    Fajnie by było, jakby jednak najpierw znalazł dowolny "tytuł" do
    ubezpieczenia obowiązkowego.
    Już wyjaśniam:

    http://www.nfz.gov.pl/new/index.php?katnr=2&dzialnr=
    1&artnr=1443

    (hint: zajrzeć do wysokości "opłaty dodatkowej za wejście" :))

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2013-08-26 23:26:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    lu dzik wrote:
> [...]
    > poprawienia statystyk bezrobocia, docelowo mam zamiar wyjechać z tego
    > kraju, ale jeszcze parę miesięcy tutaj muszę posiedzieć i nie mogę być

    A nie zmienilo sie cos ostatnio?

    ze podzilili bezrobotnych na tych przychodzących po prace i tych
    przychodzących po ubezpieczenie.

    Cos ministerstwo obiecywało, ze nikt bez ubezpieczenia nie zostanie.

  • 6. Data: 2013-08-26 23:26:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    1&artnr=1443

    > (hint: zajrzeć do wysokości "opłaty dodatkowej za wejście" :))

    a ja nie mowilem, ze bedzie tanio :)

  • 7. Data: 2013-08-26 23:38:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Aug 2013, witek wrote:

    > a ja nie mowilem, ze bedzie tanio :)

    Co prawda to prawda :)
    Ale 7500zł (za >10 lat "braku serwisowania")
    może na kimś zrobić wrażenie :)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2013-08-27 06:46:06
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-08-26 21:51, lu dzik pisze:

> [...]
    > poprawienia statystyk bezrobocia, docelowo mam zamiar wyjechać z tego
    > kraju, ale jeszcze parę miesięcy tutaj muszę posiedzieć i nie mogę być

    No to może weź problem "na klatę", skoro nie chcesz pracować, nie chcesz
    płacić ubezpieczenia, nawet jeździć do powiatu Ci się nie chce, a z
    kraju chcesz wyjechać - to po prostu nie choruj?

    ... ew. zapisz się do sejmu. Tam jest 460 podobnych pasożytów.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 9. Data: 2013-08-27 09:11:13
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-26 19:56, witek pisze:
    > Ożeń się i niech cię żona dopisze do swojego ubezpieczenia.

    Jak już po bandzie, to niech się ożeni bogato :P

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 10. Data: 2013-08-27 10:12:29
    Od: "lu dzik" <l...@i...pl>

    > A nie zmienilo sie cos ostatnio?
    >
    > ze podzilili bezrobotnych na tych przychodzących po prace i tych
    > przychodzących po ubezpieczenie.
    >
    > Cos ministerstwo obiecywało, ze nikt bez ubezpieczenia nie zostanie.

    Tak miało być, ale zamiast wprowadzić przepis, że ubezpieczonym jest każdy
    posiadacz PESELu, to wprowadzili od nowego roku jakiś EWUŚ, czyli g.... po
    polsku i jest jak zwykle burdel