  • 1. Data: 2003-06-17 15:31:51
    Temat: Urlop pracownika
    Od: "Wioletta Bogusz" <w...@p...onet.pl>

    Witam!

    Mam ogromną prośbę o wytłumaczenie mi jak wygląda sytuacja jeżeli chodzi o
    urlop dla pracownika zartudnionego w tym roku z dniem 1 maja na czas
    określony - 3 miesiące. Wcześniej już pracował, ale ostatni okres, tuż przed
    zatrudnieniem był na zasiłku dla bezrobotnych. Dzisiaj popadłam w
    konsternację, gdy powiedział, że chce iść na urlop. Może jestem
    niedoinformowana, ale taka prośba po niecałych 2 miesiącach pracy trochę
    mnie zszokowała. Proszę mnie oświecić...

    Wiola

  • 2. Data: 2003-06-17 17:07:36
    Temat: Re: Urlop pracownika
    Od: "Grupy" <m...@p...pl>

    Użytkownik "Wioletta Bogusz" <w...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bcnc99$8cu$1@absinth.dialog.net.pl...
> [...]
    > niedoinformowana, ale taka prośba po niecałych 2 miesiącach pracy trochę
    > mnie zszokowała. Proszę mnie oświecić...

    Kłania sie obliczenie ilości urlopu wg zasad proporcjonalności. W Twoim
    przypadku ten pracownik nabył prawo do urlopu za trzy miesiące. Np. jeżeli
    ma wymiar urlopu 20 dni ( wlicza sie wszystkie okresy zatrudnienia) to
    należy mu się 20 dni : 12 miesięcy x 3 miesiące= 4,999 dnia urlopu (
    zaokrągla się w górę), czyli należy mi się 5 dni urlopu. Na jego żądanie
    musisz mu udzielić nie więcej niż 4 dni urlopu w roku kalendarzowym na jego
    żądanie (art. 167 z 2 kp).
    Moim zdaniem udziel mu urlopu, bo z chwilą zakończenia umowy będziesz
    musiała wypłacić mu ekwiwalent za 5 dni.
    Pozdrawiam

    Michał
    PS. Wymiar zatrudnienia nie ma wpływu na ilość urlopu.

  • 3. Data: 2003-06-17 20:14:13
    Od: "Wioletta Bogusz" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grupy" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Moim zdaniem udziel mu urlopu, bo z chwilą zakończenia umowy będziesz
    > musiała wypłacić mu ekwiwalent za 5 dni.

    Dziękuję.

    Wiola

  • 4. Data: 2003-06-17 21:01:03
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 17 Jun 2003 19:07:36 +0200, "Grupy"
    <m...@p...pl> zakodował:

    >Moim zdaniem udziel mu urlopu, bo z chwilą zakończenia umowy będziesz
    >musiała wypłacić mu ekwiwalent za 5 dni.

    Nie tak prędko.
    Brakuje trochę informacji.
    Ważne jest, czy do końca 2002 roku pracownik przepracował przynajmniej
    1 rok na umowę o pracę (czyli czy nabył prawo do pierwszego pełnego
    urlopu). Jeżeli ta, to masz rację, jeżeli nie, to jej nie masz.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2003-06-18 09:46:20
    Od: "fart" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > 1 rok na umowę o pracę (czyli czy nabył prawo do pierwszego pełnego
    > urlopu). Jeżeli ta, to masz rację, jeżeli nie, to jej nie masz.

    Aguuuuuuuu
    Pracownik nabywa prawo do pierwszego urlopu wypoczynkowego po pół roku
    pracy.

    Jeśli pracownik pracował wcześniej ponad pół roku ... to nabył to prawo
    pozostaje kwestia pieprzonego urlopu na rządanie

    i tutaj ból .... pracownikowi, który złoży oświadczenie, przyjęte zgodnie z
    zasadami obowiązującymi w danym przedsiębiorstwie i na określonym
    formularzu, tak ja to sobie wyobrażam, pracodawca ma obowiązek udzielić
    czterech pieprzonych dni urlopu, nawet jak złoży to oświadczenie, wniosek, w
    dniu urlopu ........... przepierdzielone ......... ale jak w sumie nie
    przepracował nigdzie wcześniej pół roku .. to nie otrzyma urlopu do momentu
    przepracowania w sumie tego pół roku.

    Jescze raz .... w grę wchodzi tynko urlop na rządanie .... inny nie.

    pozdrawiam
    fart