  • 1. Data: 2004-04-23 11:42:25
    Temat: USTALENIE OJCOSTWA.
    Od: "Piotr" <p...@p...pl>

    Kobieta rodzi dziecko. Czy jest jakies ograniczenie czasowe, po ktorym juz
    nie moze wnosic do sadu o ustalenie ojcostwa?

  • 2. Data: 2004-04-23 12:16:55
    Temat: Re: USTALENIE OJCOSTWA.
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Kobieta rodzi dziecko. Czy jest jakies ograniczenie czasowe, po ktorym juz
    > nie moze wnosic do sadu o ustalenie ojcostwa?

    pol roku o ile dobrze pamietam, po tym czasie (jesli jestescie malzenstwem)
    dziecko jest uznawane jako twoje

  • 3. Data: 2004-04-23 12:34:07
    Od: "Falkenstein" <No_priv@Just_pub.pl>

    szerszen wrote:
    > Użytkownik "Piotr" <p...@p...pl> napisał w wiadomości
    >>

    > pol roku o ile dobrze pamietam, po tym czasie (jesli jestescie
    > malzenstwem) dziecko jest uznawane jako twoje

    tak, ale to się odnosi do zaprzeczenia ojcostwa. Przy ustaleniu - gdy nie ma
    domniemania pochpdzeia z małzeństwa lub zostało ono obalone - nie ma żadnego
    limitu czasowego - możne wytoczyć powództwo tak długo jak dziecko żyje.

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 4. Data: 2004-04-23 12:56:07
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Falkenstein wrote:

> [...]
    > nie ma domniemania pochpdzeia z małzeństwa lub zostało ono obalone -
    > nie ma żadnego limitu czasowego - możne wytoczyć powództwo tak długo

    Czyli jakieś ograniczenie jest...
    To może mieć znaczenie przy kwestiach spadkowych, prawda?

    --
    Pozdro
    Massai

  • 5. Data: 2004-04-23 12:58:01
    Od: "Piotr" <p...@p...pl>

> [...]
    żadnego
    > limitu czasowego - możne wytoczyć powództwo tak długo jak dziecko żyje.

    i chyba tak dlugo jak ona zyje. :) dzieki

  • 6. Data: 2004-04-23 12:58:16
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Falkenstein" <No_priv@Just_pub.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    żadnego
    > limitu czasowego - możne wytoczyć powództwo tak długo jak dziecko żyje.

    zgadza sie, pisalem od strony potencjalnego ojca jak to wyglada :) jako ze
    pytajacym byl facet

  • 7. Data: 2004-04-23 17:22:05
    Od: "Kaliope" <K...@w...pl>

    >Przy ustaleniu - gdy nie ma
    > domniemania pochpdzeia z małzeństwa lub zostało ono obalone - nie ma
    żadnego
    > limitu czasowego - możne wytoczyć powództwo tak długo jak dziecko żyje.

    A nawet i po śmierci dziecka, jeśli pozostawiło ono zstępnych (chodzi o
    sprawy spadkowe).
    Kaliope

  • 8. Data: 2004-04-24 10:35:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > i chyba tak dlugo jak ona zyje. :) dzieki

    W szerszym sensie nie. Później może to powództwo wytoczyć samo dziecko
    albo jego opiekunowie. No oczywiście zmarła już nie.

  • 9. Data: 2004-04-26 06:34:49
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    idiom wrote:
    > A facet może w ogóle wystąpić do sądu o ustalenie ojcostwa? Bo wydawało mi
    > się, że polski prawodawca nie przewidział w ogóle takiej sytuacji, że
    > mężczyzna domaga sie uznania za ojca i nie jest wymieniony, jako powód w
    > sprawie o ustalenie ojcostwa.

    TK uznał że jest to sprzeczne z Konstytucją, ale czy już zmienili to nie
    wiem.

    KG

  • 10. Data: 2004-04-26 06:35:38
    Od: "idiom" <i...@w...pl>

> [...]

    się, że polski prawodawca nie przewidział w ogóle takiej sytuacji, że
    mężczyzna domaga sie uznania za ojca i nie jest wymieniony, jako powód w

    pozdrawiam

    Monika