  • 1. Data: 2003-02-20 15:18:05
    Temat: Tytuł prawny do lokalu
    Od: "wertun" <w...@p...onet.pl>

    Witam

    Mieszkam w mieszkaniu które jest własnością moich rodziców. Czy ja jako
    ich syn (jestem tam sam zameldowany) mam tytuł prawny do lokalu. Czy też
    żeby posiadać tytuł prawny do lokalu muszę podpisać z nimi umowę najmu.
    Jeżeli tak to jak sformułować umowę żeby rodzice ponosili z tego tytułu jak
    najmniej konsekwencji (podatki, zarejestrowanie umowy w urzędzie skarbowym).
    Czy można w umowie wpisać, że mieszkanie jest wynajmowane za cenę czynszu
    tego mieszkania, czyli (nie wiem czy moje rozumowanie jest prawidłowe) nie
    będzie wtedy dochodu i nie trzeba będzie płacić podatków ?

    Dzięki
    Załączam pozdrowienia
    Radek

    PS.
    Wszystko to potrzebuję do otrzymania zasiłku mieszkaniowego.

  • 2. Data: 2003-02-20 16:05:53
    Temat: Re: Tytuł prawny do lokalu
    Od: "Savallas" <s...@s...pl>

> [...]
    > Radek
    >
    > PS.
    > Wszystko to potrzebuję do otrzymania zasiłku mieszkaniowego.

    Jak rozumiem jest to mieszkanie lokatorskie - nie wlasnosciowe?
    Musisz zdac sobie sprawe z zapisu prawa lokalowego ktory interpretuje
    meldunek jako chec zamieszkiwania w danym lokalu.
    Meldunek nie jest podstawa prawna do uzyskania prawa do zajmowania lokalu.
    W mysl nowelizacji ustawy z lipca 2000 roku wstepnymi do lokalu moga byc
    dzieci i wspolmalzonkowie. Dalsze pokrewienstwo nie jest w tej chwili brane
    pod uwage ( z wyjatkiem oczywiscie zapisu w testamentach, aktow notarialnych
    itd. tyczacych sie lokali wlasnosciowych).
    Aby wstapic w stosunek najmu lokalu komunalnego lub mieszkania lokatorskiego
    musisz wystapic z wnioskiem go organu ktory sprawuje prawna piecze nad danym
    lokalem.
    Teraz od siebie uwazaj - to sa zlodzieje. Mam w podobnych sprawach bardzo
    przykre doswiadczenia.
    Powodzenia
    PZDR dla calej grupy