  • 1. Data: 2003-10-13 23:01:40
    Temat: Re: Towarzystwo leasingowe
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Oct 2003, soull wrote:

    >+ Witam, mam nastepujšcy problem, wzišłem sprzęt w towarzystwie leasingowym,
    >+ na 33 tys. zł, przez 3 lata płaciłem regularnie, w tym czasie wpłaciłem
    >+ dokladnie 41,38 tys. zł, lecz moja sytuacja finansowa znacznie sie
    >+ pogorszyła, i nie byłem w stanie opłacić ostatnich trzech rat. Z uwagi na tš
    >+ specyficznš sytuację nie został przysłany nikt po odbiór sprzętu, a ja też
    >+ nie odwiozłem.

    Znaczy: zgodnie z umową miałeś płacić.
    Cóż, hodowali odsetki...
    Dla ciebie - ":("
    >+ Po półtora roku zarzšdali zwrotu całego sprzętu i oddałem
    >+ wszystko,

    ...ale nie dostałeś że "kwitują należność" (bo byłeś
    świadom że "jeszcze coś masz zapłacić"). No to mają
    (do momentu jak potwierdzą że "skwitowali") prawo
    naliczać odsetki bez *osobnego* powiadamiania ciebie
    że to czynią.

    >+ a ostatnio zostałem obarczony karami umownymi
    >+ i odsetkami na sumę 11,8 tys. zł.
    >+
    >+ No i tutaj właœnie jest problem, gdyż uważam, że jeœli sami nie odbierali
    >+ tego sprzętu, i nie i nie występowali na drogę sšdowš przez półtorej roku,

    A weź ty K.C..... Próbowałeś ?

    >+ w sprawie zwrócenia im owego sprzętu,

    Przecież twoim obowiązkiem było płacić !! No to czekali
    na zapłatę.

    >+ to jakim prawem obcišzyli mnie takimi
    >+ karami i odsetkami dopiero po zwrocie przeze mnie sprzętu.

    Twoją zgodą na umowie :(
    Skoro TY zacząłeś naruszać umowę - to TY byłeś zobowiązany
    podjąć kroki "ratunkowe". I są takie (mogłeś wcześniej
    wypowiedzieć umowę, przynosząc im sprzęt pod nos).
    Ale nie chciałeś - no to uznali że zarobią, co im szkodzi.
    Wyobraź sobie w drugą stronę - że ktoś ma twój sprzęt.
    I przetrzymuje go naruszając umowę.
    Co, uważałbyś że TY *musisz* po niego iść, a nie że "oni"
    mają go sami oddać ??

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 2. Data: 2003-10-13 23:04:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Oct 2003, soull wrote:

    >+ aaa i jeszcze jedno, mam pytanie czy jak mają w posiadaniu mój weksel in
    >+ blaco, to czy mogą go komuś odsprzedać, czy najpierw muszą wstąpić na drogę
    >+ sądową?

    "zupełny in blanco", czyli goły podpis ?
    Skąd my mamy wiedzieć co tam jest ? :O
    Może jest "nie na zlecenie" ?
    Prawdopodobnie nic nie muszą... bo zastrzeżeń pewnie nie ma.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-10-14 20:37:43
    Temat: Towarzystwo leasingowe
    Od: "soull" <s...@p...onet.pl>

    Witam, mam nastepujący problem, wziąłem sprzęt w towarzystwie leasingowym,
    na 33 tys. zł, przez 3 lata płaciłem regularnie, w tym czasie wpłaciłem
    dokladnie 41,38 tys. zł, lecz moja sytuacja finansowa znacznie sie
    pogorszyła, i nie byłem w stanie opłacić ostatnich trzech rat. Z uwagi na tą
    specyficzną sytuację nie został przysłany nikt po odbiór sprzętu, a ja też
    nie odwiozłem. Po półtora roku zarządali zwrotu całego sprzętu i oddałem
    wszystko, a ostatnio zostałem obarczony karami umownymi i odsetkami na sumę
    11,8 tys. zł.

    No i tutaj właśnie jest problem, gdyż uważam, że jeśli sami nie odbierali
    tego sprzętu, i nie i nie występowali na drogę sądową przez półtorej roku, w
    sprawie zwrócenia im owego sprzętu, to jakim prawem obciązyli mnie takimi
    karami i odsetkami dopiero po zwrocie przeze mnie sprzętu.

    Z góry dziękuję za odpowiedź.
    Pozdrawiam soull

  • 4. Data: 2003-10-14 20:45:22
    Od: "soull" <s...@p...onet.pl>

    aaa i jeszcze jedno, mam pytanie czy jak mają w posiadaniu mój weksel in
    blaco, to czy mogą go komuś odsprzedać, czy najpierw muszą wstąpić na drogę
    sądową?
    Jeszcze raz pozdrawiam, soull