  • 11. Data: 2011-11-14 21:10:17
    Temat: Re: Testament - procedury
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 11/14/2011 2:50 PM, Mumin wrote:

    > W testamencie tak to jest wyszczególnione. Nie ma mowy o całym majątku.

    a duzo jest innego majątku. W sensie procentowym?

    > Jestem jedynym spadkobiercą.

    albo i nie.
    to zalezy ile zostalo nierozporzadzone w testamencie.

    moze byc tak, ze sedzia uzna, ze 90% majatku jest twoje 10% dla innych,
    ale efket jest taki, ze masz 10% innych na kazdym przedmiocie i sobie
    dzial spadku bedziecie robic.

    > Jakiego rzędu to są kwoty?

    nie wiem. sady maja stale kwoty, nie pamietam, cos kilkaset zlotych

  • 12. Data: 2011-11-14 21:10:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    > W takim, że sąd uznaje to co jest w testamencie, a nie dzieli wszystko
    > na 3.

    po to wlasnie sa testamenty.

  • 13. Data: 2011-11-14 21:12:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 11/14/2011 2:58 PM, Mumin wrote:

    > Sorry, doczytałem - jest napisane o przekazaniu całego majątku.

    aha no to masz łatwiej.
    googlaj, wniosek o stiwerdzenie nabycia spadku.

    troche moich postow w archiwum tez jest.

  • 14. Data: 2011-11-14 21:29:49
    Od: Mumin <m...@T...onet.pl>

    W dniu 2011-11-14 22:12, witek pisze:

    > aha no to masz łatwiej.
    > googlaj, wniosek o stiwerdzenie nabycia spadku.
    >
    > troche moich postow w archiwum tez jest.

    Jeszcze coś mi się przypomniało. W toku jest inna sprawa spadkowa po
    mojej babci. Babcia podzielił majątek na 4 córki. Jedna z nich, moja
    Mama, nie żyje od 25 lat, więc babcia przyznała jej część mnie i Tacie.
    Tato tego w swoim testamencie nie wyszczególnił. Czy zapis o całości
    majątku obejmie i to?

    --
    Pozdrawiam,
    Mumin

  • 15. Data: 2011-11-14 22:33:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 11/14/2011 3:29 PM, Mumin wrote:

> [...]
    > Mama, nie żyje od 25 lat, więc babcia przyznała jej część mnie i Tacie.
    > Tato tego w swoim testamencie nie wyszczególnił. Czy zapis o całości

    tak, zakladajac , ze babcia zmarla wczesniej niz tata.

    spadek otrzymuje sie z chwila smierci, wiec majatek babci byl taty juz z
    chwila smerci babci i jak nbajbardziej obejmuje to jego testament.

    kolejnosc zalatwiania spraw formalnych nie zmienia nic w kolejnosci
    dziedziczenia

  • 16. Data: 2011-11-15 05:47:33
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (14.11.2011 21:22), witek wrote:

    > moze byc tez nieaktywne.
    > jak wszystko oleją to po prostu sprawa sie odbedzie i na tym sie skonczy.

    Prawdopodobnie.

    > do sądu stawic sie nie musza.

    Cóż, sąd ma na ten temat inne zdanie i je wyraża na piśmie które wysyła
    do wszystkich ustawowych spadkobiorców. Inna sprawa że pewnie tego nie
    egzekwuje.

    p. m.

  • 17. Data: 2011-11-15 19:13:15
    Od: Mumin <m...@T...onet.pl>

    W dniu 2011-11-14 23:33, witek pisze:

> [...]
    > chwila smerci babci i jak nbajbardziej obejmuje to jego testament.
    >
    > kolejnosc zalatwiania spraw formalnych nie zmienia nic w kolejnosci

    Dziękuję pięknie. :)

    --
    Pozdrawiam,
    Mumin