  • 1. Data: 2003-02-08 12:57:06
    Temat: Termin wypowiedzenia umowy
    Od: "Wiesław Sawicki" <k...@p...com>

    W umowie najmu lokalu mieszkalnego sa nastepujacy punkty:

    Wynajmujacy moze rozwiazac umowe bez zachowania terminu wypowiedzenia,
    jezeli Najemca zalega z oplata czynszu ponad czternascie dni od dnia
    ustalonego w Umowie.
    oraz
    Strony ustalily miesieczny termin wypowiedzenia Umowy, w formie pisemnej.

    1) Jak wyglada rozwiazanie umowy wobec studenta, ktory zalega z oplata a
    umowa jest z jego ojcem?

    2) Czy wypowiedzenia umowy najmu mozna wreczyc synowi, ktory faktycznie
    uzytkuje mieszkanie czy tez musi byc doreczony ojcu, ktory uchyla sie od
    kontaktu.
    3) Czy moge zjawic sie w mieszkaniu i nakazac bezwloczne opuszczenie lokalu?
    Co z ciezkimi meblami bedacymi wlasnoscia Najemcy?
    4) Czy w pozwie o zalegly czynsz moge wnosic o ujawnienie stanu majatkowego
    i ustanowieniu zabezpieczenia na nim roszczen?
    5) Mialy miejsce ustne umowy dotyczace prolagaty uregulowania zaleglosci,
    ktore nie zostaly zrealizowane. Czy i od jakiej daty nalezy liczyc odsetki
    za zwloke?

    pozdr

    Wieslaw Sawicki

  • 2. Data: 2003-02-09 00:05:54
    Temat: Re: Termin wypowiedzenia umowy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | 1) Jak wygląda rozwiązanie umowy wobec studenta, który zalega z oplata a
    | umowa jest z jego ojcem?

    Jak umowa jest z jego ojcem, to student nie ma nic do rzeczy. Wypowiadasz
    ojcu.

    | 2) Czy wypowiedzenia umowy najmu można wręczyć synowi, który faktycznie
    | użytkuje mieszkanie czy tez musi być doręczony ojcu, który uchyla się od
    | kontaktu.

    Wyślij listem poleconym. I już za 5.50 zł (jak nie podnieśli) masz z głowy.

    | 3) Czy mogę zjawić się w mieszkaniu i nakazać bezwloczne opuszczenie
    lokalu?
    | Co z ciężkimi meblami będącymi własnością Najemcy?

    Nie możesz. Ale możesz (najlepiej pod nieobecność studenta) zastosować
    zastaw na rzeczach wniesionych do lokalu, czyli wymieni zamki. Było niedawno
    wałkowane na tej grupie, więc przejrzyj archiwum.

    | 4) Czy w pozwie o zalęgły czynsz mogę wnosić o ujawnienie stanu
    majątkowego
    | i ustanowieniu zabezpieczenia na nim roszczeń?

    Możesz, ale czy za bardzo nie komplikujesz? Nie prościej (jeśli się upierasz
    od razu przy sądzie) wniosek o nakaz zapłaty?

    | 5) Miały miejsce ustne umowy dotyczące prolagaty uregulowania zaległości,
    | które nie zostały zrealizowane. Czy i od jakiej daty należy liczyć odsetki
    | za zwłokę?

    Prolongata zaległości z odsetkami nic nie ma do rzeczy, jeśli nie umówiwłes
    się co do darowania odsetek.