  • 1. Data: 2007-10-29 18:28:15
    Temat: Termin wypowiedzenia ubezpieczenia komunikacyjnego OC
    Od: Slawek <...@...c>

    Witam

    Proszę o wyjaśnienie kwestii, czy mogę wypowiedzieć umowę ubezpieczenia
    OC w ostatnim dniu jej trwania pod warunkiem, że tym dniem jest
    poniedziałek, czyli pierwszy dzień powszedni po dniu ustawowo wolnym od
    pracy.
    W ustawie ubezpieczeniowej jest zapis, że wypowiedzenie umowy powinno
    nastąpic nie później niż dzień przed jej zakończeniem. W KC natomiast
    jet zapis, że jeżeli termin ostateczny przypada w dniu ustawowo wolnym
    od pracy, to jako ostateczny przyjmuje się pierwszy dzień powszedni.
    Z góry dziękuję i pozdrawiam

    Sławek

  • 2. Data: 2007-10-29 19:56:09
    Od: Slawek <...@...c>

    Slawek pisze:
> [...]
    > jet zapis, że jeżeli termin ostateczny przypada w dniu ustawowo wolnym
    > od pracy, to jako ostateczny przyjmuje się pierwszy dzień powszedni.

    Pomogłem w sprawie wyżej koledze, wedle swojej wiedzy w kwestii paragonu.

    Może ktoś przyjazny wyjaśni i moje wątpliwości :-). Konkretnie chodzi
    mi o to, czy można powołać się w tej kwestii na KC punkty 110 i 115.
    http://www.kodeks.wirt.pl/index.php?id=111,600,0,0,1
    ,0
    Albo chociaż jak to wygląda w praktyce na przykład w przypadku PZU, czy
    uwzględnią ten fakt, że termin ostateczny przypadał w niedzielę i mają
    zastosowania te punkty KC. A na zdrowy rozsądek patrząc, to przecież
    inspektoraty są nieczynne w niedzielę więc nie mogłem skutecznie
    dostarczyć im mojego oświadczenia woli w tym terminie. Ale tyle logika,
    tutaj logika może się kończyć, pytanie jak się ma do tego praktyka.
    Wystarczy że sama ustawa o ubezpieczeniach to już istne kuriozum. Liczę
    więc na jakieś sugestie bardziej obeznanych w temacie.

  • 3. Data: 2007-10-30 10:09:07
    Od: Slawek <...@...c>

    Slawek pisze:

> [...]
    > Wystarczy że sama ustawa o ubezpieczeniach to już istne kuriozum. Liczę
    > więc na jakieś sugestie bardziej obeznanych w temacie.

    No i sam sobie odpowiem, skoro nikt nie chciał. Może przyda się innym na
    przyszłość :).

    Jeśli zaistnieje taka sytuacja jak wyżej, że termin ostateczny przypada
    w dzień ustawowo wolny od pracy, to za termin ostateczny przyjmuje się
    następny dzień roboczy po tym terminie.

    Tak jest przynajmniej w przypadku OC w PZU, tylko trzeba mieć tego
    świadomość i trzeba się na ten fakt powołać, bo inaczej nieświadomy
    klient może się wpuścić w kanał i płacić podwójne OC.

    Podobnie było ze mną, po dwóch miesiącach dostałem wezwanie do zapłaty
    zaległej składki, pomimo że złożyłem wypowiedzenie umowy w
    inspektoracie, w sposób jak wyżej opisałem.

    Pani z działu windykacji PZU, na moje monity zadzwoniła do właściwego
    inspektoratu i inspektorat dokonał korekty, ponieważ jednak miał
    obowiązek przyjąć moje oświadczenie w poniedziałek, skoro termin
    ostateczny przypadał na niedzielę, czyli dzień wolny od pracy. Więc nie
    mogłem skutecznie dostarczyć mojego oświadczenia woli z racji tego iż
    inspektoraty nie pracowały w tym dniu.

    Cała sprawa jest więc niebyła. Dostałem nawet przeprosiny za całą
    sytuację. Taka jest przynajmniej praktyka w PZU. Piszę o tym, bo może
    ktoś znajdzie się z czasem w podobnej sytuacji.

    Pozdrawiam
    Sławek