  • 1. Data: 2007-10-29 17:24:54
    Temat: Zaległe pensje, wypowiedzenie umowy o prace.....
    Od: "Krzysztof " <b...@g...pl>

    Witam,
    jestem na wypowiedzeniu umowy o prace, które trwa do końca pażdziernika.
    Będe więć na koniec tego okresu rozliczał sie podpisywał obiegówke, itp.
    Więc potem żadnej zależności pomiędzy Zakładem a mną już nie będzie. Skoro
    się rozstaniemy to także z tego co wiem /być może błędnie/ wszelkie wzajemne
    roszczenia nie będą mogły mieć miejsce. Jak więc będe mógł się upominać o
    zaległe pensje /skoro będe już "rozliczony"/?
    Pensja za miesiąć wrzesień która powinna wpłynąć 3 tygodnie temu, nie wpływa
    na moje konto. Za miesiąc pażdziernik nawet jeśli w terminie miała by
    wpłynąć to będzie już listopad a to już też będzie po "naszym" wspólnym
    rozliczeniu. Obawiam się że potem Zakład będzie np. chciał się na
    mnie "wypiąć" i np. nie zapłacić. Czy istnieje taka możliwość oraz jak tego
    uniknąć /jak się zabezpieczyć przed tym/?
    Może narazie wstrzymać się z rozliczeniem aż do otrzymania pensji. mając na
    myśli "rozliczenie" to właściwie formalność /ewentualny zwrot ubrania
    roboczego z mojej strony/.
    Ponieważ jest to moja pierwsza praca /chociaż z długim stażem/ chciałbym
    dowiedzieć się jaka jest procedura odchodzenia z Zakładu,tzn. jakich
    formalności się dokonuje, na co szczególnie zwrócić uwage? Co się
    otrzymuje /świadectwo pracy/, może coś jeszcze? Znajomy mi radził aby
    domagać się także o pismo ZUS RP-7.

    Bardzo dziekuje za wszelkie sugestie.
    Pozdrawiam!!!
    Krzysztof

  • 2. Data: 2007-10-29 19:31:21
    Temat: Re: Zaległe pensje, wypowiedzenie umowy o prace.....
    Od: "karen" <d...@m...pl>

    Użytkownik "Krzysztof " <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    ja proponuję na piśmie zwrócić się o zalegle wynagrodzenie i te cala resztę
    na kopię pisma potwierdzić jak złożysz w kadrach będziesz miał datę wpływu
    co pomoże w ewentualnym pozwie do sądu pracy

    Sandra

  • 3. Data: 2007-10-30 18:38:38
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Krzysztof pisze:
    > Więc potem żadnej zależności pomiędzy Zakładem a mną już nie będzie. Skoro
    > się rozstaniemy to także z tego co wiem /być może błędnie/ wszelkie wzajemne
    > roszczenia nie będą mogły mieć miejsce.

    błędnie

    KG

  • 4. Data: 2007-10-30 18:38:54
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    karen pisze:
    > ja proponuję na piśmie zwrócić się o zalegle wynagrodzenie i te cala resztę
    > na kopię pisma potwierdzić jak złożysz w kadrach będziesz miał datę wpływu
    > co pomoże w ewentualnym pozwie do sądu pracy

    w czym pomoże?

    KG

  • 5. Data: 2007-10-30 19:23:28
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fg5516$9q3$1@inews.gazeta.pl Krzysztof
    <b...@g...pl> pisze:

    > jestem na wypowiedzeniu umowy o prace, które trwa do końca pażdziernika.
    > Będe więć na koniec tego okresu rozliczał sie podpisywał obiegówke, itp.
    > Więc potem żadnej zależności pomiędzy Zakładem a mną już nie będzie.
    Zależności nie, ale roszczenia mogą pozostać.

    > Skoro się rozstaniemy to także z tego co wiem /być może błędnie/
    > wszelkie wzajemne roszczenia nie będą mogły mieć miejsce.
    Będą mogły, i to z obu stron.

    > Jak więc będe
    > mógł się upominać o zaległe pensje /skoro będe już "rozliczony"/?
    Zwyczajnie - pismo (polecone!) wzywające do wypłaty należności, potem np.
    "ostateczne wezwanie przedsądowe" (to ci dopiero termin ;)) no i - rzecz
    jasna - pozew.
    Tak naprawdę moża od razu to ostatnie, ale "ładniej" będzie wygladać, żeś
    się wcześniej domagał i dopiero potem do sądu.

> [...]
    > wspólnym rozliczeniu. Obawiam się że potem Zakład będzie np. chciał się
    > na mnie "wypiąć" i np. nie zapłacić. Czy istnieje taka możliwość
    Tak. Przecież już się wypiął - nie zapłacił za wrzesień.
    Żądanie w tej sprawie złoż już teraz.

    > oraz
    > jak tego uniknąć /jak się zabezpieczyć przed tym/?
    Nie da się.

    > Może narazie wstrzymać się z rozliczeniem aż do otrzymania pensji. mając
    > na myśli "rozliczenie" to właściwie formalność /ewentualny zwrot ubrania
    > roboczego z mojej strony/.
    Bez sensu, to nic nie da.

> [...]
    > formalności się dokonuje, na co szczególnie zwrócić uwage? Co się
    > otrzymuje /świadectwo pracy/, może coś jeszcze? Znajomy mi radził aby
    Świadectwo pracy na pewno (ostatniego dnia pracy, chyba, że cię nie ma wtedy
    musza wysłac pocztą albo dostarczyc w inny sposób), z RP-7 nie wiem.
    Dokładnie sprawdź świadectwo pracy, w razie czego żądaj sprostowania (7
    dni).

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2007-10-30 19:56:20
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Jotte pisze:
    > Tak naprawdę moża od razu to ostatnie, ale "ładniej" będzie wygladać,
    > żeś się wcześniej domagał i dopiero potem do sądu.

    a to 'ładniej' to komu potrzebne?

    KG

  • 7. Data: 2007-10-30 20:22:59
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fg8294$gao$1@inews.gazeta.pl kam <x#k...@w...pl#x>
    pisze:

    > a to 'ładniej' to komu potrzebne?
    Tobie.
    Tym celowo zamieszczonym zwrotem chciałem sprowokować cię do zadania
    kolejnego (w tym wątku już 3-go) głupiego i żadnej wartościowej treści nie
    zawierajacego pytania, które są twoim "znakiem firmowym".
    No i zgodnie z oczekiwaniem - zadziałało.

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2007-10-30 20:32:38
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jotte pisze:

    > Tym celowo zamieszczonym zwrotem chciałem sprowokować cię do zadania
    > kolejnego (w tym wątku już 3-go) głupiego i żadnej wartościowej treści
    > nie zawierajacego pytania

    Żeby do 3-ch nie umieć liczyć ...

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 9. Data: 2007-10-30 20:48:27
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fg84f2$reo$2@atlantis.news.tpi.pl Johnson
    <j...@n...pl> pisze:

    > Żeby do 3-ch nie umieć liczyć ...
    to trzeba być Johnsonem.

    --
    Jotte

  • 10. Data: 2007-10-30 20:58:54
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Jotte pisze:
    > Tym celowo zamieszczonym zwrotem chciałem sprowokować cię do zadania
    > kolejnego (w tym wątku już 3-go) głupiego i żadnej wartościowej treści
    > nie zawierajacego pytania, które są twoim "znakiem firmowym".

    jakie wypowiedzi, takie pytania

    KG