  • 1. Data: 2012-07-29 21:34:13
    Temat: Termin dla policji
    Od: " donosiciel" <l...@g...pl>

    Jutro minie równo miesiąc od złożenia zeznań na komisariacie. Ściślej
    - sporządzono tzw. notatkę służbową. Obszerną, 8 stron.

    Jak rozumiem, policja ma obowiązek powiadomić osobę składającą
    zeznanie. W jakim terminie powinni to zrobić?

  • 2. Data: 2012-07-29 21:56:00
    Temat: Re: Termin dla policji
    Od: "Kowal" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Jak rozumiem, policja ma obowiązek powiadomić osobę składającą
    > zeznanie. W jakim terminie powinni to zrobić?

    Powiadomić o czym?

  • 3. Data: 2012-07-30 10:33:10
    Od: "Docent Zylber" <D...@P...edu.com>

    >zeznanie. W jakim terminie powinni to zrobić?

    90 dni z ptego co słyszłąm

  • 4. Data: 2012-07-31 00:08:12
    Od: "donosiciel" <l...@g...pl>

    Docent Zylber <D...@P...edu.com> napisał(a):
    > 90 dni z ptego co słyszłąm

    Interesujący język, panie docencie...

    Z jednej strony "niezwłocznie":

    art. 305 KPK
    § 1. Niezwłocznie po otrzymaniu zawiadomienia o przestępstwie organ
    powołany do prowadzenia postępowania przygotowawczego obowiązany jest
    wydać postanowienie o wszczęciu bądź o odmowie wszczęcia śledztwa.

    Z drugiej "6 tygodni":

    art. 306 KPK
    § 3. Jeżeli osoba lub instytucja, która złożyła zawiadomienie o
    przestępstwie, nie zostanie w ciągu 6 tygodni powiadomiona o wszczęciu
    albo odmowie wszczęcia śledztwa, może wnieść zażalenie do prokuratora
    nadrzędnego albo powołanego do nadzoru nad organem, któremu złożono
    zawiadomienie.

    A do tego jeszcze:

    art. 307
    § 1. Jeżeli zachodzi potrzeba, można zażądać uzupełnienia w wyznaczonym
    terminie danych zawartych w zawiadomieniu o przestępstwie lub dokonać
    sprawdzenia faktów w tym zakresie. W tym wypadku postanowienie o
    wszczęciu śledztwa albo o odmowie wszczęcia należy wydać najpóźniej w
    terminie 30 dni od otrzymania zawiadomienia.

    Ktoś to kuma?

    Czy doprawdy nie ma przepisu, który jasno mówiłby o terminie
    odpowiedzi? W ostateczności nawet takiej: "jeszcze się zastanawiamy, bo
    wciąż nie ma pewności, czy ten kot Schroedingera jest faktycznie martwy"?

  • 5. Data: 2012-07-31 09:10:41
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Mon, 30 Jul 2012 22:08:12 +0000 (UTC),
    donosiciel <l...@g...pl> screamed:

    > Interesujący język, panie docencie...

    Odpowiadasz komuś, kto siedzi u mnie w worku, więc to pewnie kolina.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:234B ]
    [ 09:10:18 user up 13246 days, 21:05, 1 user, load average: 0.24, 0.71, 0.80 ]

    We're going to have the best-educated American people in the world.

  • 6. Data: 2012-07-31 10:40:04
    Od: "madzia z Pokładu idy" <M...@w...edu.com>

    >Odpowiadasz komuś, kto siedzi u mnie w worku, więc to pewnie kolina.

    co to znaczy? Możesz rozwinąć?

    Madzia

  • 7. Data: 2012-07-31 11:03:04
    Od: grzech <g...@g...pl>

    > Czy doprawdy nie ma przepisu, który jasno mówiłby o terminie
    > odpowiedzi? W ostateczności nawet takiej: "jeszcze się zastanawiamy, bo
    > wciąż nie ma pewności, czy ten kot Schroedingera jest faktycznie martwy"?

    Sam znalazłeś i nie musisz dłużnej szukać. Do podanych wyżej terminów
    dolicz dolicz opóźnienie biurokratyczne, czyli sekretariaty, poczta itp.

  • 8. Data: 2012-07-31 11:24:34
    Od: Sonn <c...@p...pl>

    W dniu 2012-07-31 00:08, donosiciel pisze:

> [...]
    > odpowiedzi? W ostateczności nawet takiej: "jeszcze się zastanawiamy, bo
    > wciąż nie ma pewności, czy ten kot Schroedingera jest faktycznie martwy"?

    I czego tu nie rozumiesz? Proste jak instrukcja obsługi cepa
    Zawiadomienie -> wszczęcie dochodzenia/śledztwa lub czynności w trybie
    307 k.p.k., -> odmowa wszczęcia lub wszczęcie i akt oskarżenia lub
    umorzenie.
    To takie trudne do zrozumienia? A terminy sobie dopasuj do decyzji i
    przepisów

    --
    Sonn

  • 9. Data: 2012-07-31 14:31:42
    Od: "donosiciel" <l...@g...pl>

    Sonn <c...@p...pl> napisał(a):
    > I czego tu nie rozumiesz?

    Jak to może być, że "niezwłocznie" == 6 tygodni.

    > Proste jak instrukcja obsługi cepa

    No to wytłumacz takiemu, dla którego kontrukcja cepa jest zbyt złożona,
    skoro grzecznie prosi.

    Odpowiedź przyjdzie po "niezwłocznym" podjęciu decyzji, czyli nie później,
    niż w ciągu 6 tygodni, tak?

    > Zawiadomienie -> wszczęcie dochodzenia/śledztwa lub czynności w trybie
    > 307 k.p.k., -> odmowa wszczęcia lub wszczęcie i akt oskarżenia lub
    > umorzenie.
    > To takie trudne do zrozumienia?

    Tak. Bo najkrótszy termin, z jakim spotykam się w pisamach urzędowych,
    to 7 dni.

  • 10. Data: 2012-08-01 10:08:18
    Od: Sonn <c...@p...pl>

    W dniu 2012-07-31 14:31, donosiciel pisze:

    > Jak to może być, że "niezwłocznie" == 6 tygodni.

    Zapytaj ustawodawcy. Poza tym niektóre fakty mogą wymagać sprawdzenia
    zanim się podejmie decyzję o wszczęciu lub odmowie wszczęcia
    dochodzenia. Wyobrażasz sobie, że np. wszczyna się postępowanie w
    oparciu o anonim bez choćby wstępnego potwierdzenia zawartych w nim
    faktów? Po to jest właśnie postępowanie sprawdzające w trybie art. 307
    k.p.k.. Termin 6 tygodni można natomiast wyprowadzić choćby z tego, że
    czasem należy sprawdzić pewne dane w jakichś urzędach, a te maja
    ustawowy termin 30 dni na udzielenie odpowiedzi, a czasami trzeba też
    dokonać innych czynności, np. przyjąć do protokołu ustne zawiadomienie o
    przestępstwie, a wezwanie do stawiennictwa powinno zostać doręczone na 7
    dni przed terminem itp, itd.
    W sumie czasami okazuje się nawet że 6 tygodni to za mało.

    > No to wytłumacz takiemu, dla którego kontrukcja cepa jest zbyt złożona,
    > skoro grzecznie prosi.

    Właśnie wyżej wytłumaczyłem

    > Odpowiedź przyjdzie po "niezwłocznym" podjęciu decyzji, czyli nie później,
    > niż w ciągu 6 tygodni, tak?

    Tak powinno być. Po maksymalnie 6 tygodniach powinieneś otrzymać
    zawiadomienie o wszczęciu śledztwa/dochodzenia, lub postanowienie o
    odmowie wszczęcia postępowania.

    > Tak. Bo najkrótszy termin, z jakim spotykam się w pisamach urzędowych,
    > to 7 dni.

    Bzdura. 7 dni to najczęściej termin do złożenia odwołania/zazalenia na
    jakąś decyzję.
    Prosty przykład innych niż 7-dniowe terminów: masz 7 dni na złożenie
    wniosku o uzasadnienie wyroku, a potem masz 14 dni od daty otrzymania
    uzasadnienia na złożenie apelacji.
    Jak widać na pierwszym z brzegu przykładzie nie tylko są terminy 7-dniowe

    --
    Sonn