  • 1. Data: 2012-07-28 13:29:36
    Temat: zaświadczenie o stanie zdrowia opiekunki MOPS
    Od: " " <j...@W...gazeta.pl>

    Dziękuję wszystkim którzy skomentowali mój ostatni post dot. ochrony danych
    osobowych opiekunki MOPS. Pismo do MOPSu w przygotowaniu.

    Teraz chciałbym Was poprosić o komentarz w sprawie zaświadczenia lekarskiego
    o stanie zdrowia opiekunki MOPSu. Do 90-letniej babci przychodzą "opiekunki"
    o których nie wiadomo czy są zdrowe, czy nie mają jakiejś choroby zakaźnej
    lub pasożytniczej. Przecież pomagają przy przygotowaniu posiłków i dotykają
    skóry podopiecznej.
    Czy jest jakaś podstawa prawna na podstawie której można się zwrócić do
    MOPSu o takie świadectwo o stanie zdrowia opiekunki?

  • 2. Data: 2012-07-28 14:53:39
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 28.07.2012 13:29, j...@W...gazeta.pl pisze:
> [...]
    > Czy jest jakaś podstawa prawna na podstawie której można się zwrócić do
    > MOPSu o takie świadectwo o stanie zdrowia opiekunki?

    Nie chciałbym takiej babci (a raczej jej dzieciom/wnukom) dawać swoich
    danych, adresu itd...

    p. m.

  • 3. Data: 2012-07-28 15:01:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

> [...]

    > lub pasożytniczej. Przecież pomagają przy przygotowaniu posiłków i dotykają

    Może jeszcze zaświadczenie od proboszcza o właściwym prowadzeniu się?

    Swoją drogą, kto ma takiego zajoba - ty czy ta rzekoma babcia?

  • 4. Data: 2012-07-28 16:19:34
    Od: " " <j...@N...gazeta.pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    > Może jeszcze zaświadczenie od proboszcza o właściwym prowadzeniu się?
    >
    > Swoją drogą, kto ma takiego zajoba - ty czy ta rzekoma babcia?

    Z daleka tak może się wydawać, ale jak byście zobaczyli te opiekunki na żywo
    (ja widziałem 2) to być może zmienilibyście zdanie. To są bezrobotne bez
    zawodu które chcą mieć ZUS.

  • 5. Data: 2012-07-28 18:55:22
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    W dniu 2012-07-28 13:29, j...@W...gazeta.pl pisze:
> [...]
    > Czy jest jakaś podstawa prawna na podstawie której można się zwrócić do
    > MOPSu o takie świadectwo o stanie zdrowia opiekunki?

    Zachowanie paranoidalno-maniakalne. Jak idziesz do lekarza to też żądasz
    przedstawiania dyplomów, badań, itp?

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 6. Data: 2012-07-28 19:34:22
    Od: SQLwiel <_...@g...com>

    W dniu 2012-07-28 18:55, Czeslawek pisze:

> [...]

    Zaświadczenia Ci nie wydadzą, ale ew. potwierdzą, że oni mają.

    > Zachowanie paranoidalno-maniakalne. Jak idziesz do lekarza to też żądasz
    > przedstawiania dyplomów, badań, itp?

    Paranoidalno-maniakalne, to są u nas przepisy kodeksu pracy. Pomywaczka
    w makdonaldzie musi mieć badania.
    A, że MOPS często zatrudnia w charakterze opiekunów swoich
    podopiecznych, ludzi z marginesu, (np. w ramach "odpracowywania
    czynszu") to insza i prawdziwa inszość.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Sqlwiel.

  • 7. Data: 2012-07-28 22:12:33
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-07-28 19:34, Użytkownik SQLwiel napisał:

> [...]
    > A, że MOPS często zatrudnia w charakterze opiekunów swoich
    > podopiecznych, ludzi z marginesu, (np. w ramach "odpracowywania

    I co, badań im nie robią ?

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2012-07-29 11:19:01
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

    > Z daleka tak może się wydawać, ale jak byście zobaczyli te opiekunki
    > na żywo (ja widziałem 2) to być może zmienilibyście zdanie. To są
    > bezrobotne bez zawodu które chcą mieć ZUS.

    a czy babcia ma stosowen zaświadczenia że nie jest chora na choroby zakażne
    robaki i inne?

    a czy rodzina posiada takie zaświadczenia?

  • 9. Data: 2012-07-29 12:28:46
    Od: SQLwiel <_...@g...com>

    W dniu 2012-07-29 11:19, Marek Dyjor pisze:

    > a czy babcia ma stosowen zaświadczenia że nie jest chora na choroby
    > zakażne robaki i inne?
    >
    > a czy rodzina posiada takie zaświadczenia?

    A po co miałaby mieć? Czy ktoś korzysta z babci usług?

    MOPS realizuje świadczenie, niemal "konstytucyjne" zarabiając na tym
    sporo, niejako przy okazji. "Babcia" jest uprawniona do pobierania tego
    świadczenia z racji wieku i stanu zdrowia. Gdyby była całkiem zdrowa, to
    nie potrzebowałaby MOPSu, tylko by pracowała i płaciła ZUS ;)

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Sqlwiel.

  • 10. Data: 2012-07-29 13:06:46
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    SQLwiel wrote:

    > A po co miałaby mieć? Czy ktoś korzysta z babci usług?

    ale może stwarzać zagrożenie dla osób kóre sie nie opiekują...

    ponadto osoby z rodziny też moga ją czymś zarazić