  • 1. Data: 2002-12-05 12:55:50
    Temat: Telefonia komórkowa
    Od: "Wiola" <w...@p...onet.pl>

    Jeżeli wezwanie do zapłaty z telefoni komórkowej przyszło (ostatnie) 16
    listopada 1998 roku to czy jest prawne zawiadomienie o wczęciu egzekucji z
    dnia 25 listopada 2002 roku, które z resztą przyszło dzisiaj.

    Wiola

  • 2. Data: 2002-12-05 14:09:10
    Temat: Re: Telefonia komórkowa
    Od: "tatko1971" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wiola" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    | Jeżeli wezwanie do zapłaty z telefoni komórkowej przyszło (ostatnie) 16
    | listopada 1998 roku to czy jest prawne zawiadomienie o wczęciu egzekucji z
    | dnia 25 listopada 2002 roku, które z resztą przyszło dzisiaj.

    wydaje się, że nie uległo przedawnieniu, ale bardzo proszę o opinię kogoś
    biegłego.

  • 3. Data: 2002-12-05 15:19:15
    Temat: Odp: Telefonia komórkowa
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik tatko1971 <t...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@n...vogel.pl...
    > wydaje się, że nie uległo przedawnieniu, ale bardzo proszę o opinię kogoś
    > biegłego.

    art.415 k.c i 118 k.c

    Sandra

  • 4. Data: 2002-12-05 16:27:18
    Od: "tatko1971" <t...@p...onet.pl>

    | Użytkownik tatko1971 <t...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    | dyskusyjnych napisał:3...@n...vogel.pl...
    |
    | art.415 k.c i 118 k.c
    Art. 117. § 1. Z zastrzeżeniem wyjątków w ustawie przewidzianych, roszczenia
    majątkowe ulegają przedawnieniu.
    § 2. Po upływie terminu przedawnienia ten, przeciwko komu przysługuje
    roszczenie, może uchylić się od jego zaspokojenia, chyba że zrzeka się
    korzystania z zarzutu przedawnienia. Jednakże zrzeczenie się zarzutu
    przedawnienia przed upływem terminu jest nieważne.
    Art. 118. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin
    przedawnienia wynosi lat dziesięć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe
    oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej - trzy
    lata.
    Art. 415. Kto z winy swej wyrządził drugiemu szkodę, obowiązany jest do jej
    naprawienia.

    rozumiem, że rachunek telefoniczny to jest świadczenie okresowe, czyli
    przedawnia się po 2 latach?
    art 415, chyba nie ma zastosowania skoro art 117 par 2 daje mi prawo
    uchylenia się zaspokojenia roszczenia?

    Jak tu można zastosować art. 415?

    a art 415,

  • 5. Data: 2002-12-05 21:18:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam>

    | Art. 118. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin
    | przedawnienia wynosi lat dziesięć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe
    | oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej - trzy

    ^^^
    | lata.
    ^^^
    (...)
    | rozumiem, że rachunek telefoniczny to jest świadczenie okresowe, czyli
    | przedawnia się po 2 latach?
    ^^^^^^^^^^^^
    (...)
    Przepraszam, że się wtrącam. czemu 2 lata, skoro z przepisu wynika trzy?

  • 6. Data: 2002-12-05 22:16:09
    Od: "Wiola" <w...@p...onet.pl>

    Nie bardzo jest istotne dla mnie 2 czy 3 lata chcę tylko wiedzieć czy:
    tytuł wykonawczy - nakaz zapłaty w postępowaniu nakazowym jest z dnia
    99.05.18, a postępowanie komornicze jest wydane w dniu 02.11.25, a
    dostarczone w dniu dzisiejszym. Do dnia dzisiejszego nikt się z nami nie
    kontaktował, a ostatni papierkowy dowód poszedł do wierzyciela 14 grudnia
    1998 roku (była to częściowa spłata zadłużenia).
    Jestem obecnie w takiej sytuacji, że spłata tego zadłużenia będzie
    problemem, powiem szczerze, że chciałabym tego uniknąć, tym bardziej, że
    odsetki przerosnły należność głowną .

    Wiola
    Dzięki za wszelkie sugestie

    Użytkownik Robert Tomasik <r...@w...pl.nospam> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:asoh1t$oq5$...@n...tpi.pl...

  • 7. Data: 2002-12-05 22:25:31
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik tatko1971 <t...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3def7f6b$...@n...vogel.pl...

    > rozumiem, że rachunek telefoniczny to jest świadczenie okresowe,

    czy mogłabym znać przepis mówiący o tym,że rachunek telefoniczny jest
    świadczeniem okresowym ?

    Sandra

  • 8. Data: 2002-12-05 22:38:49
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Wiola <w...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:asoj7d$lrh$...@a...dialog.net.pl...

    zgłoś sie do komornika osobiscie z wczesniejsza splata naleznej czesci
    przedstaw mu swoja sytuacje opierajac sie na dokumentach,ktore o tym mowia
    /dogadaj sie z nim spokojnie ,ze naleznosc uregulujesz ,ze nie uchylasz sie
    od splaty ale w tej chwili mozesz np. uiszczac dlug w kw... moze pojdzie na
    reke ale nie gwarantuje moze zajac cos w domciu lub pobory ...

    Sandra

  • 9. Data: 2002-12-05 23:08:58
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Sandra napisa_(a):

    > czy mogłabym znać przepis mówiący o tym,że rachunek telefoniczny jest
    > świadczeniem okresowym ?

    Cały raczej nie, ale abonament chyba nie ma wątpliwości, że tak? Zresztą
    jeśli nie okresowy to związany z prowadzeniem działalności gospodarczej.

    KG

  • 10. Data: 2002-12-05 23:10:00
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Wiola napisa_(a):

> [...]
    > Jestem obecnie w takiej sytuacji, że spłata tego zadłużenia będzie
    > problemem, powiem szczerze, że chciałabym tego uniknąć, tym bardziej, że

    Dopiero teraz dostałaś nakaz zapłaty? Przez ponad 3 lata nie
    zainteresowałaś się zadłużeniem? A o przedawnieniu nie ma w tej chwili
    mowy - 10 lat

    KG