  • 1. Data: 2009-10-16 14:47:05
    Temat: Tabele wynagrodzeń autorskich
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Przypadkiem wpadłem na: http://www.zpaf.pl/pl/content/prawa_aut/tabele.php
    natomiast ustawie o prawie autorskim widzę że art. 108 ust. 3 został
    uchylony
    przez TK. Czy coś nowego w to miejsce weszło lub wchodzi?

    I czy jeszcze trzeba na coś uważać przy nabywaniu licencji do zdjęć/grafik
    w celach
    komercyjnych?
    (Nie chodzi mi o umowę z twórcą czy dysponentem praw, ale o coś z cyklu:
    tamtem pan
    co prawda nie ma z nami - ZPAFem czy innym ustrojstwem - umowy, ale nas to
    nie obchodzi
    i pan tutaj ma zapłacić ... zł)

    --
    Tomek

  • 2. Data: 2009-10-17 14:33:32
    Temat: Re: Tabele wynagrodzeń autorskich
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Oct 2009, Tomek wrote:

    > Przypadkiem wpadłem na: http://www.zpaf.pl/pl/content/prawa_aut/tabele.php
    > natomiast ustawie o prawie autorskim widzę że art. 108 ust. 3 został uchylony
    > przez TK. Czy coś nowego w to miejsce weszło lub wchodzi?

    Nie.
    Była (chyba tu) wałkowana sprawa, w której powód z PA został
    "utopiony" w ten sposób, że pozwał o kwotę wycenioną z ww cennika,
    sąd zgodził się z pozwanym że kwota "należy się drastycznie niższa",
    co poskutkowało podziałem kosztów sądowych w odpowiedniej proporcji
    i (de fakto poszkodowany) wygrywając dopłacił do interesu.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2009-10-17 14:56:27
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 17-10-2009 o 16:33:32 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > co poskutkowało podziałem kosztów sądowych w odpowiedniej proporcji
    > i (de fakto poszkodowany) wygrywając dopłacił do interesu.

    Dobre.

    Ja nie chcę naruszać praw, tylko kupić grafiki czy zdjęcia w serwisach
    stockowych, ew. zamówić, no i mnie te tabele lekko zdziwiły, bo nie
    wiedziałem
    że grube ryby też się do interesu podłączyły.

    --
    Tomek

  • 4. Data: 2009-10-17 15:06:01
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Tomek wrote:

> [...]
    > wiedziałem
    > że grube ryby też się do interesu podłączyły.

    Na szczęscie dla kupujących prawa do grafik czy fotografii (i
    nieszczęście ich twórców), nie ma (chyba) jeszcze organizacji
    zarządzania zbiorowego w tej branży.
    Chociaż nieczego nie można dziś być pewnym.

    M.

  • 5. Data: 2009-10-17 15:15:27
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 17-10-2009 o 17:06:01 Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    <m...@t...waw.pl> napisał(a):

    > Na szczęscie dla kupujących prawa do grafik czy fotografii (i
    > nieszczęście ich twórców), nie ma (chyba) jeszcze organizacji
    > zarządzania zbiorowego w tej branży.
    > Chociaż nieczego nie można dziś być pewnym.

    Przecież są ZPAF i ZPAP?

    A skoro są, to czy należą im się jakieś konfitury?

    --
    Tomek